Micra v súčasnej – piatej generácii už nie je žiadnou novinkou. Osvieženie prichádza s novou výbavou N-Sport, ktorá má zvýrazniť športový charakter japonského hatchbacku.
Najmenší Nissan vyzerá dostatočne agresívne aj v bežnej výbave. Zvonku prináša N-Sport iba niekoľko „povinných“ dizajnových prvkov. Pod hmlovkami predného nárazníka, na zadnom nárazníku a na spodku bočných dverí pribudli lesklé čierne lišty. Kryty spätných zrkadiel v karbónovom dizajne a pekné 5-lúčové tmavé disky pri výraznej červenej farbe auta však trochu zanikajú.
Nadpriemer
Interiér svojím spracovaním a výberom materiálov patrí k nadpriemeru svojej triedy. Prekvapí mäkčená vrchná časť palubnej dosky a kvalitne pôsobí aj jej predná časť potiahnutá alcantarou. Športový volant má príjemne hrubý veniec, malý priemer a kvalitné vypracovanie. Dobre pôsobí subtílny, ale vkusne umiestnený panel ovládania manuálnej ventilácie. Sedempalcový displej infotainmentu dokonale vypĺňa veľkú jednoliatu plochu prednej časti palubnej dosky. Chválim intuitívny systém a jeho rýchle reakcie, vyzdvihnúť musím aj podporu Android Auto/Apple Car Play.
Prístrojový panel ponúka prehľadné ciferníky otáčkomera a rýchlomera doplnené o ukazovateľ teploty chladiacej kvapaliny a stavu paliva v nádrži. Päťpalcový TFT displej v strede ovládaný tlačidlami na volante prehľadne zobrazuje množstvo informácií palubného počítača.
Makropriestor pre vodiča
Sedadlá sú tvorené kombináciou umelej kože a alcantary, navyše sú elegantne prešité dvoma bielymi pásikmi. Chýba nastaviteľná bedrová opierka, vyšším postavám bude prekážať krátke operadlo. Privítal by som aj ich nižšie ukotvenie. Priestoru vpredu je aj pre vyššie postavy dostatok. Až na malé spätné zrkadlá sa na výhľad každým smerom nedá sťažovať.
Na zadných sedadlách je miesta už pomenej a sú určené skôr deťom. V interiéri nechýbajú priečinky na odkladanie drobností a auto sa nemusí hanbiť ani za objem batožinového priestoru.
Trojvalec
Malý agregát sa na voľnobehu prejavuje pomerne silnými vibráciami prenášajúcimi aj do riadiacej páky. V nízkych otáčkach je mŕtvy a pri rozbehu vyžaduje viac „plynu“. Vytáča sa však s elánom a približne od 2700 otáčok dokáže predviesť relatívne slušnú dynamiku. Päťstupňová mechanická prevodovka má relatívne dlhé, ale rozumne usporiadané prevody. Na danú triedu má auto výborné odhlučnenie od aerodynamického hluku, čo som ocenil pri jazde po diaľnici.
Podvozok na jednej strane poteší plavnou jazdou na nie úplne rovnom povrchu, na strane druhej ho väčšie nerovnosti dokážu rozhádzať. Na nekvalitnej vozovke zvykne zadná náprava odskočiť, napriek tomu auto v zákrutách dobre drží stopu a dá na neho spoľahnúť.
Radiaca páka má presný chod a krátke dráhy, pri snahe o rýchlejšie radenie prevodových stupňov však trochu protestuje. Spojka je mäkká a ani pri častom používaní v meste nevyvolá kŕč v ľavej nohe. Riadenie si zaslúži jednotku, je priame a veľmi presné. Podobne vysoko hodnotím aj účinok jeho posilňovača.
Spotrebou auto neprekvapí, je primeraná výkonu motora a pomerne dlhým prevodom. Pri svižnej kombinovanej jazde som dosiahol priemer 5,7 litra na 100 km.
Verdikt
Micra zaujme športovým vzhľadom a kvalitným interiérom. Nesklame ani jazdnými vlastnosťami a ponúkne primeranú spotrebu. Zaslúžila by si však výkonnejšie motory s párnym počtom valcov.
Základná cena modelu – Nissan Micra IG-71 MT5 Visia+: 11 040 €
Základná cena testovanej verzie – Nissan Micra IG-T 100 MT5: 14 540 €
Záruka: 3 roky/100 000 km
Registračná daň: 33 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 3/12 |
Zdvihový objem [cm3]: | 999 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 74(100) / 5000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 160 / 2750 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 184 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,9 |
Priemerná spotreba (WLTP) [l/100 km]: | 5,5-5,9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 300 |
Objem nádrže [l]: | 41 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1060 - 1105 |
Rozmer pneumatík: | 205/45 R17 |
Dĺžka [mm]: | 3999 |
Šírka [mm]: | 1743 |
Výška [mm]: | 1455 |
Rázvor [mm]: | 2525 |