TEST: Mercedes-Benz Marco Polo | Najvýhodnejší dvojizbák v hre

2642
Zdroj: David Dejvo Schun
" "

Aj vás hnevajú stále rastúce ceny nehnuteľností? I keď je nadpis skôr vtipom, predsa len má niečo do seba. V Mercedese totiž vyladili každý detail.

Mercedes Triedy V v špecifikácii Marco Polo je stálicou na trhu obytných vozidiel. V priebehu rokov si vybudoval meno, ktoré poznajú aj tí, ktorým benátsky kupec nič nehovorí. Na úspešnom základe luxusného vanu Triedy V postavil Mercedes užitočné auto, ktoré poskytne prístrešok až štyrom ľuďom, a pritom neukrajuje z jazdných vlastností.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Hnuteľná nehnuteľnosť

V realitnej kancelárii Autogratis ponúkame kompaktný dvojizbový byt vo veľmi dobrej lokalite – vyberáte si ju sami. Je navrhnutý minimalisticky so všetkými funkciami smart home, ktoré si viete predstaviť. Tento mezonet ponúka jednu spálňu a obývačku so sedačkou, ktorú si viete rozložiť na ďalšiu plnohodnotnú posteľ. Naša hnuteľná nehnuteľnosť je ideálnym riešením pre každého, kto túži po slobode, priestrannosti a chytrých riešeniach.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A teraz žarty bokom. V Mercedese si dali veľmi záležať na tom, aby sa z Marca Pola nestala akási bezpohlavná krabica na kolesách. Minimálne zásahy do dizajnu exteriéru sa odrazili nanajvýš v markíze na boku a vo vyklápateľnej streche. V interiéri vám slovíčko „kompromis“ tiež nezíde na um. Sedadlá sú plnohodnotné a rovnako aj luxusná palubná doska s klasickými budíkmi a veľkým dotykovým displejom s rozhraním MBUX a MBAC. Pýtate sa, čo je to druhé? Je to Mercedes-Benz Advanced Comfort a slúži na ovládanie všetkých špecifických funkcií. Dokonca aj na vysúvanie strechy. V predošlej verzii ste ju otvárali separátnym ovládačom, teraz je všetko v jednom systéme.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Vysúvacia strecha je len špičkou ľadovca. Na palube sa nachádza chladnička, plynový sporák s dvomi varičmi, umývadlo a prípojka na sprchovú hlavicu, ktorou sa môžete ovlažiť mimo auta. O zásobu vody sa stará 38-litrová nádrž a špinavú vodu uskladňuje nádrž s objemom 40 litrov. Všetko je zabalené tak, aby to nerušilo dokonalý estetický zážitok z interiéru. Chýba tu akurát toaleta, takže na nocovanie mimo kempov sa musíte pripraviť ako medveď na zimný spánok.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Systém MBAC sme už spomínali. Vďaka rovnomennej aplikácii máte vo svojom telefóne neustále informácie o stave nádrží, môžete cez ňu ovládať svetlo či nastavovať nezávislé kúrenie. Takto prepojený Marco Polo ešte nebol.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Zmena z režimu jazdy na „full kemping“ chvíľu trvá. Pri vysúvaní strechy si môžete zaistiť hornú lavicu a zvýšiť strop tak, že sa vo vnútri nemusí skláňať ani dvojmetrový dospelý. A potom tu máme ešte set exteriérového stolíka s dvomi stoličkami, ktoré sa šikovne ukrývajú v batožinovom priestore. Ak sa plánujete zdržať dlhšie a externá batéria ani vodné nádrže vám stačiť nebudú, jednoducho sa pripojíte na zdroj v kempe, ako to robia aj ostatní.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Jazda bez kompromisov

Keď Mercedes tvoril auto na kemping, neočakával, že bude stále stáť. Práve naopak. Pod kapotu namontoval naftový dvojliter s výkonom 174 kW, pohonom všetkých kolies a deväťstupňovou automatickou prevodovkou. Samotná jazda je veľmi dobre zvládnutá, veď ide o Triedu V. Vyrušovať vás bude akurát riad a iné hrkotajúce veci, ktoré do karavanov jednoducho patria. Veľkosť auta je cítiť len sotva a prevodovka si svoju prácu odvádza dokonale. Aj napriek neaerodynamickému “tuningu” sa spotreba držala na približne 8,2 l/100 km.

Ak dnes otvoríte Instagram, karavany a campervany sa na vás valia z každej strany. Slováci jednoducho znovuobjavili čaro kempov a pojmu “aj cesta je cieľ”. A Marco Polo nás vozil našimi cestnými cieľmi absolútne bez kompromisov.

Základná cena modelu – Mercedes-Benz Triedy V Marco Polo 220d: 61 933,20 €
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz Triedy V Marco Polo 300d: 67 518 €
Záruka: Servis na 6 rokov/160 000 km, možnosť predĺžiť záruku na 6 rokov/160000 km, Záruka mobility Mobilo
EURO NCAP: 5* (2014)

Registračná daň: 1250 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:zážihový
Valce/usporiadanie:4/R
Zdvihový objem [cm3]:1950
Najvyšší výkon motora:[kW (k)/ot./min.]:174(237) / 4200
Najvyšší krút. moment:[Nm/ot./min.] :500 / 1600 - 2400
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:210
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9
Spotreba - kombinovaná [l/100 km]:8,3 - 8,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:670
Prevádzková hmotnosť [kg]:2445
Najväčšia prípustná hmotnosť [kg]: 3200
Dĺžka [mm]:5140
Šírka [mm]:2249
Výška [mm]:1976
Rázvor [mm]:3200