TEST: Mercedes-Benz EQA | Teleport na kolesách

246
Zdroj: David Dejvo Schun

Málokde zažijete taký pokoj pri jazde ako v elektromobile. V EQA sa zážitok z jazdy snúbi s komfortom na palube. Vadila mi len jedna vec.

Spraviť z motoristu ekoaktivistu nie je vôbec jednoduché. Model EQA vám však padne do oka prakticky ihneď. Predstavili ho ako tretie z rodiny EQ iba minulý rok a na slovenské cesty sa dostal sotva pred niekoľkými týždňami. Popri EQC a EQV je najmenším z rodiny. Dizajnovo ale tak nepripadá.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Exteriéru auta dominuje predná maska bez prieduchov. Nahradil ich lesklý plast. Nad ním vedie zľava až doprava jednoliata línia svetiel, ktorej sestru nájdete aj vzadu. Práve vďaka týmto dvom svetelným čiaram vyzerá celý zovňajšok ako z budúcnosti. Veľkolepo pôsobia aj piate dvere. Sú masívnejšie ako v modeli GLA, strmšie ako v modeli EQC a ich vykrojenie je veľmi praktické.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Tradične nekonvenčné

Pred posádkou sa rozprestierajú dva obrovské monitory vytŕčajúce z palubnej dosky, z ktorých jeden slúži ako prístrojový panel a ten druhý ako multimediálny systém. Vodič má tú česť ohmatávať multifunkčný volant, ktorý považujeme za asi najlepší spomedzi konkurencie. Vďaka dotykovým plochám na oboch stranách nie je vec, ktorú by ste cezeň nevedeli ovládať. Znamená to, že počas jazdy naozaj nemusíte dať ruky z volantu za žiadnych okolností.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Multimediálny systém je perfektne dizajnovo spracovaný a poskytuje odozvu na úrovni smartfónu. Bohužiaľ, ak si chcete ten smartfón prepojiť s autom cez kábel, budete potrebovať USB-C konektor. My, majitelia ajfónov, si tak môžeme len pískať.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Samotné sedenie je veľmi príjemné. Testované EQA dostalo úpravu AMG s tvrdšími sedačkami s nastaviteľnou bedrovou opierkou, semišovým poťahom a veľmi rozumným bočným vedením. Posádka sa necíti ako v škrupine, ale zároveň nelieta ako obed po školskej jedálni, keď sa spolužiačka šmykne na rozliatej sirupovej vode.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

A teraz trochu k praktickosti. Odkladací priestor vodiča je priemerný, ale zato dostatočne všestranný. Do dverí sa bez problémov zmestí fľaša, do stredového tunela pokojne aj fotoaparát s objektívom. Batožinový priestor 340 litrov patrí k menším, ale elektromobily majú menšie kufre vo všeobecnosti.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Aj dynamické, aj ekologické

Pod kapotu nám Mercedes naložil elektromotor s výkonom 140 kW a zrýchlením na stovku za 8,9 sekundy. Z čísel už tušíte, že nejde o trhač asfaltu. Najmä prvé momenty rozbehu nie sú príliš dynamické. Akonáhle sa však auto rozhýbe, ťah typický pre elektromobily vás dostane do sedadla. Nájdeme tu aj režimy jazdy Sport, Comfort a Eco. Najväčšie rozdiely medzi nimi sú v citlivosti plynového pedála. Medzi športovým a ekologickým módom je taký rozdiel, že sa vám nechce veriť, že stále sedíte v tom istom aute. Navyše, pre zvýšenie pocitu dynamiky sa v režime Sport silnejšie rekuperuje energia.

A k dojazdu? Batéria s kapacitou 66,5 kWh podľa tabuliek postačí až na 426 kilometrov. Skúsenosť? Ak sa zoberiete na výlet z Bratislavy do Komárna a naspäť, zhltne to približne polovicu baterky. A to je 220 kilometrov! Čo nás privádza k ďalšej skvelej vlastnosti EQA. Palubný počítač má extrémne dobrý odhad na dojazd aj stav nabitia v cieli navigácie. Nehovoriac o ponuke nabíjacích staníc s informáciou o obsadenosti a službe me Charge, vďaka ktorej môžete nabíjať takmer na každej stanici s jedinou kartou. Elektromobil už nie je iba pre ekologických tvrdohlavcov. Aj EQA dokazuje, že po elektromobile môže bez strachu siahnuť každý, kto túži po lokálne bezemisnej a zábavnej jazde bez väčších kompromisov.

Základná cena modelu – Mercedes-Benz EQA 250: 51 708 €
Základná cena testovanej verzie – Mercedes-Benz EQA 250 AMG Line: 55 296 €
Euro NCAP: Nehodnotené
Záruka: štandardne 2 roky / možnosť rozšíriť na 6 rokov alebo 160 000 km / záruka na batériu 8 rokov alebo 160 000 km
Registračná daň: 33 €

Technické údaje 
MotorEQA 250
Typ motora:elektromotor
Najvyšší výkon [kW (k)]:140 (190)
Najvyšší krút. moment [Nm]:375
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:160
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,9
Spotreba - kombi [kWh/100 km]:19,1-17,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:340
Kapacita batérie [kWh]:66,5
Prevádzková hmotnosť [kg]:1965
Dĺžka [mm]:4463
Šírka [mm]:1834
Výška [mm]:1620
Rázvor [mm]:2729
Mrkni naše nové video: