TEST: Mazda 6 Wagon | Aj číslo 6 žije

Po nenápadne faceliftovanej Mazde 3 sa dočkala neviditeľnej modernizácie aj jej väčšia sestra s číselným označením 6. Vyskúšali sme si ju v praktickejšej verzii kombi.

3392

Najnovšia generácia Mazdy 6, ktorá prišla na trh v roku 2013, získala za svoj dizajn hneď niekoľko ocenení. Napriek tomu je toto už jej druhá modernizácia. Našťastie sa nie je čoho báť. Už pri prvom facelifte v roku 2015 sa dizajn zmenil len minimálne a teraz prakticky vôbec. V Mazde sa skôr venovali interiéru a technike. Čo sa však týka zovňajška, novinkou je táto sivá metalíza Machine Grey, ktorá mala premiéru na modeli MX-5 RF.

Mazda ide hore

O tejto japonskej automobilke som mal vždy dobrú mienku. Keď som sa však posadil za volant tejto novej Šestky, padla mi sánka. Dobre, testované auto malo najvyššiu výbavu, ale také materiály som skrátka od Mazdy nečakal. Všade je leštený hliník, občas sa nájde aj nejaký ten chróm, ale najväčší dojem na mňa urobila palubná doska čalúnená kožou. A nehovorím len o štíte prístrojového panela, ale hnedá koža prešívaná bielou nitkou vlastne slúži ako dekoračný materiál naprieč celou palubnou doskou, ale aj stredovou konzolou a pokračuje až na stredový tunel. Za takéto materiály si u prémiových automobiliek treba priplácať.

Hnedá koža a hliník – materiály na tak vysokej úrovni som od Mazdy nečakal.

Jazdí ukážkovo

Na to, ako športovo Mazda 6 vyzerá, by som čakal, že bude mať tvrdší podvozok. V skutočnosti je však jazda veľmi uvoľnená. Miestami je auto až príliš komfortné a na zvlnených slovenských cestách sa hompáľa ako loďka na rozbúrenom mori. Menšie nerovnosti tlmí veľmi dobre aj na tých 19-palcových kolesách, pričom od nich do kabíny neprenikajú žiadne rušivé zvuky. Keď však narazíte na poriadny výmoľ, napriek mäkkému odpruženiu sa ozve rana.

Motoru nie je čo vyčítať. Je výborne odhlučnený a silnejšia verzia 2,2-litrového turbodiesla poskytuje autu dostatočnú dynamiku aj v kombinácii so šesťstupňovou automatickou prevodovkou, ktorej hydromenič má trochu väčší preklz, ako by sa na dnešnú dobu patrilo. Možno preto sa počas testu v mestskom cykle spotreba pohybovala okolo siedmich litrov. Mimo mesta sa však dá zmestiť aj do šiestich litrov nafty na 100 km. Na diaľnici, kde pri rýchlosti 130 km/h otáčkomer ukazuje 2 300 ot./min., nám palubný počítač vyrátal spotrebu 6,3 l/100 km.

Mazda 6 dostala nový volant z modelu MX-5, ktorý môže byť aj vyhrievaný.

Resumé

Nebudem sa tajiť tým, že Mazda patrí medzi moje najobľúbenejšie japonské automobilky. Ich konštruktéri sa snažia a na tých autách to je vidieť aj cítiť. Dizajn je subjektívna vec, ale podľa mňa vyzerá celé aktuálne modelové portfólio Mazdy výborne. Modernizovaná šestka ma prekvapila hlavne kvalitnými materiálmi v interiéri. Už aj predtým jazdila dobre, ale Japonci sú perfekcionisti, a tak v rámci modernizácie pridali ešte takzvaný G-Vectoring Control. Ide o systém, ktorý upravuje výkon motora v závislosti od uhla natočenia volantu, čo zabezpečuje plynulejší prenos výkonu a rovnomernejšiu jazdu bez nutností korigovať smer volantom. Niežeby som si to pri jazde všimol, ale je dobré vedieť, na čo všetko sa pri vývoji myslelo. Odo mňa má inovovaná Šestka palec hore.

Základná cena modelu – Mazda 6 Wagon 2.0 Skyactiv-G (145 k) Challenge: 25 090 €
Základná cena testovanej verzie – Mazda 6 Wagon 2.2 Skyactiv-D A/T (175 k) Revolution TOP: 34 990 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (rozšírenie za príplatok)

Registračná daň: 530 €

Technické údaje
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:2191
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:129 (175)/4500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:420 /2000
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:215
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:8,6
Spotreba - mesto/mimo/kombi [l/100 km]:6,1/4,0/4,6
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:522/1648
Objem nádrže [l]:62
Prevádzková hmotnosť [kg]:1430
Rozmer pneumatík:225/45 R19
Dĺžka [mm]:4805
Šírka [mm]:1840
Výška [mm]:1480
Rázvor [mm]:2750