Vedeli ste, že písmenká RC znamenajú Radical Coupé? A že pod F sa skrýva Fuji International Speedway, ktorá je hlavnou testovacou traťou značky? Lexus RC F Takumi Edition skutočne je radikálne. Neprišlo víťaziť na trati, ale postarať sa o zážitok.
Takumi Edition označuje limitovanú edíciu najvyššej výbavy, ktorú postavili rovnomenní majstri svojho remesla so špeciálnym dôrazom na presnosť a kvalitu. Ale nie je to len o vysokom štandarde. Je to aj o tom, že týchto áut vyrobili iba 15… Z toho tri kusy sa dostali na Slovensko!
Uhlíkové vlákna
Prednej maske dominujú trojité LED svetlomety, obrovská mriežka chladiča a, samozrejme, kapota a aj predný spojler vystužený uhlíkovými vláknami. Pri pohľade zhora môžete tiež obdivovať polymér-karbónovú strechu a ak sa pozriete zboku, aj tam na prahovej lište je slušná dávka uhlíkových vlákien. Aby toho nebolo málo, 19-palcové disky kolies majú vpredu rozmery 255/35 a vzadu ich rozšírili až na 275 mm. A netreba zabúdať ani na ventilované brzdy Brembo. No a zadku dominuje karbónový zadný nárazník, titánová koncovka výfuku a krídlo, vďaka ktorému bude vytŕčať z davu.
Interiér vo vás vzbudí dojem, že ste absolútne v bezpečí. Kabína nepatrí k najvzdušnejším, a tak je okolo vás “všetkého veľa”. Vaše telo držia v zákrutách športové sedačky s výrazným vedením. Samozrejme, za seba už posadíte iba beznožcov, no toto auto vôbec nie je o priestrannosti. I keď 360-litrový batožinový priestor si o tom myslí svoje a trochu protirečí. Hlavnou devízou RC F je luxus a kvalita spracovania, ktorú by verzii Takumi Edition mohli závidieť mnohé konkurenčné prémiovky s oveľa vyššou cenovkou.
Atmosféra zo starej školy
Dámy a páni, pod kapotou buble päťlitrová atmosférická V8! Výkon? 464 koní. Najvyšší krútiaci moment? 520 newtonmetrov! Zrýchlenie na stovku? 4,3 sekundy! A toto všetko sa tlačí na cestu len cez zadné kolesá! V Lexuse predávajú toľko hybridov a elektrifikovaných áut, že im emisné kvóty povoľujú udržať pri živote toto extrémne auto. Je až neuveriteľné, aký dokonalý jazdný zážitok poskytuje atmosférický motor. Pri jazde nesmiete zabúdať na to, že tento motor miluje otáčky. A práve v nich vás zabaví najviac.
Na palube nájdete okrem obrovskej sily a športového osemstupňového automatu aj technológiu VDIM, ktorej úlohou je starať sa o stabilitu vozidla. V RC F-ku sa dá nastaviť do viacerých režimov, ale samozrejme aj úplne vypnúť. Riadenie je priame, auto bez zaváhania plní všetky pokyny a rúti sa do toho smeru, kam mu prikážete ísť. Adaptívny podvozok sa spolu s kolesami doslova zakusuje do cesty. A to všetko sprevádza ten dokonalý rev motora!
Koho trápi spotreba?!
RC F v najvyšších špecifikáciách disponuje pretekárskym samosvorným diferenciálom Torsen. Chvíľu potrvá, kým sa s ním naučíte jazdiť, pretože niekedy sa pod záťažou intenzívne zakusuje do cesty, inokedy vás však pustí do šmyku skôr, ako by ste čakali. Sto kilometrov bežnou jazdou spáli podľa tabuliek 11,8 litra benzínu. A to je číslo, ktoré nebude zaujímať ani jedného majiteľa RC F-ka.
Zobraziť tento príspevok na Instagrame
Vďaka správaniu a pohodlnosti tohto auta s ním nebudete mať problém jazdiť každodenné a aj dlhšie trasy. Otázkou už len zostáva, koľko zaň zaplatíte. Teda ak sa vám Takumi Edition ujde. Na Slovensko sa totiž z 15-kusovej limitky dostanú len tri exempláre. Niekoľko dostanú Česi a zopár zas Briti. Lexus si za ne vypýta 119 900 eur. A ak sa vám neujde, najvyššia bežná verzia sa volá Track Edition a štartuje na 114 900 eurách.
Základná cena modelu – Lexus RC F Luxury: 99 900 €
Základná cena testovanej verzie – Lexus RC F Takumi Edition: 119 900 €
Motor | |
Typ motora: | vidlicový, zážihový, atmosférický |
Valce: | 8 |
Zdvihový objem [cm3]: | 4969 |
Najvyšší výkon [k]: | 464 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 530 /4800-5600 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 270 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 4,3 |
Spotreba - WLTP [l/100 km]: | 11,8 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 360 |
Prevádzková hmotnosť [kg]: | 1840 |
Rozmer pneumatík: | 255/35 R19 - vpredu 275/35 R19 - vzadu |
Dĺžka [mm]: | 4710 |
Šírka [mm]: | 1845 |
Výška [mm]: | 1390 |
Rázvor [mm]: | 2730 |