TEST: Hyundai i30 kombi N Line+⎜Vzácny druh

7736
Zdroj: František Pisarovič

Turbodiesely sú na ústupe a podobne sú na tom aj kombíky nižšej strednej triedy. Obe padajú vo veľkom za obeť SUV mašinérii a je to podľa mňa škoda. Preto volám po väčšom množstve vozidiel, ako tento vynikajúci Hyundai i30 kombi N Line+ s naftovou jednašestkou.

Detstvo strávené v turbodieselových kombíkoch na mne zanechalo silné stopy. Jednoducho už desať minút obchádzam okolo stojaceho Hyundai i30 s príťažlivým N Line+ paketom a nedokážem pochopiť, čo ľudia na tých SUV vidia. Moja neistota je ešte väčšia, keď nazriem do cenníka: 26 740 europeňazí za tento kus krásneho auta? Dobre teda.

Hyundai i30 kombi v pakete N Line+ vyzerá jednoducho brutálne.
Zdroj: František Pisarovič

Zreje ako víno

Hyundai i30 je tu s nami už od roku 2016, čiže sa elegantne prehupol do druhej polovice svojho životného cyklu prostredníctvom faceliftu. Ten sa dotkol ako civilnej verzie, tak aj športového N-ka, no predovšetkým polotučnej verzie N Line. Tá sa po novom dá objednať aj pre kombi, a to dokonca v dvoch úrovniach (N Line a N Line+). A fakt to stálo za to čakanie!

Jasné, vzadu sa deje menšia dráma ako vpredu, ale to vôbec nevadí.
Zdroj: František Pisarovič

Toto auto má v rámci výbavy úplne všetko podstatné. Priplatiť si viete len za nádherný metalický lak ako v našom prípade (590 €), panoramatické strešné okno (1200 €) a balík asistentov, čo vám chcú kecať do riadenia (500 € pre manuál, resp. 1200 € pre automatickú prevodovku).

Aj v detailoch je nový najobľúbenejší model Hyundai (musí byť) veľmi esteticky vyvážený.
Zdroj: František Pisarovič

Za svoje peniaze dostanete jednu z najkrajších verzií modelu i30, akú si vôbec môžete dopriať. Predný nárazník teraz pôsobí nefalšovane dynamicky a sekunduje mu zadný s dvojitou koncovkou výfuku. Motory 1,5 T-GDi a 1,6 CRDi od trojvalca odlíšite na prvý pohľad vďaka o palec väčším diskom kolies, ktoré na testovanom aute vyzerali jednoducho brutálne.

Jasné, medzi kopami štrku to vyzerá dobre, ale N Line+ s červenou Sunset Red robí divy v akomkoľvek prostredí.
Zdroj: František Pisarovič

Nemeniť, čo funguje

Súdiac podľa nového Tucsonu, modernizovaná i30 je zároveň jedným z posledných Hyundaiov, ktoré uvidíme s prevahou klasických tlačidiel v interiéri. Tento luxus si môžete vychutnať v tradične krásne spracovanom interiéri vyskladanom z príjemných materiálov. Náročnejšieho zákazníka tiež poteší jeho dobré odhlučnenie a akustika.

Interiér je starý známy, ale máme ho radi. Infotainment je skvelý!
Zdroj: František Pisarovič

Priestoru je tu presne toľko, koľko v nižšom strednom kombíku má byť, no špeciálnu pozornosť by som venoval predovšetkým vynikajúcim sedadlám s mohutným bočným vedením. Z nich máte výhľad na semi-digitálny prístrojový panel umiestnený za anatomicky tvarovaným a dokonale guľatým volantom. Pamätáte si ešte tie časy, keď musel byť každý volant v spodnej časti sploštený? Našťastie začínajú byť preč.

Volant sa drží prakticky sám a všetko podstatné máte poruke. Tu niet čo dodať.
Zdroj: František Pisarovič

Nová je aj hlavica voliča automatickej prevodovky a infotainment s uhlopriečkou 10,25”, ktorý patrí k tomu najlepšiemu v segmente, keďže okrem výborného vykreslenia obrazu aj príkladne rýchlo funguje. Odhliadnuc od týchto “fičuriek” je to však stále starý dobrý Hyundai i30 so všetkými svojimi kvalitami a batožinovým priestorom s objemom 602, resp. 1650 litrov.

Priestoru je dosť aj na zadných sedadlách, cestujúci majú navyše celkom pekný výhľad.
Zdroj: František Pisarovič

Zdroj výkonu

Turbodieselová jednašestka dostala v rámci faceliftu 48V hybridnú sieť. Áno, tento kombík je nielenže sexy, ale aj mild-hybridný, čo v kombinácii so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom DCT pocítite nielen na mrštnej jazde, ale i v peňaženke. Tých 5 litrov na stovku v tabuľke skutočne nie je táranina.

1,6 CRDi so 48V mild-hybridom je skvelá. Pružná aj v nízkych otáčkach, povedali by ste jej viac ako 100 kW (136k).
Zdroj: František Pisarovič

Samozrejme, nie je taký besný ako 1,5-litrový benzínový motor, no práve preto do priestranného rodinného kombi sadne ako uliaty. Auto je veľmi rýchle a stabilné v priamke, riadenie je presné a prevodovka s motorom konečne komunikuje.

Áno, zozadu vyzerá v noci ako paródia na aziatov. Milo ironické.
Zdroj: František Pisarovič

Úprimne? Podľa mňa máte len málo dôvodov kupovať za 27-tisíc iné vozidlo, ako je toto. Nová výbava N Line+ ponúka ohromnú hodnotu za peniaze, turbodiesel šetrí a funguje zároveň. Ba čo viac, dodáva i30 kombi tú správnu razanciu v skracovaní vzdialeností. Toto Hyundaiu veľmi vyšlo.

Základná cena modelu – Hyundai i30 kombi 1,5i Classic: 14 690 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi 48V N Line+: 26 740 €
Euro NCAP: 5* (2017)
Záruka: 5 rokov (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Registračná daň: 210 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, vznetový
Valce/ventily:4/16
Zdvihový objem [cm3]:1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: 100 (136) / 4000
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:320 / 2 000– 2 250
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:200
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:10,1
Spotreba - kombinovaná [WLTP, l/100 km]:4,8 - 5,1
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:602/1650
Objem nádrže [l]:50
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1370 – 1528
Rozmer pneumatík:225/40 R18
Dĺžka [mm]:4585
Šírka [mm]:1795
Výška [mm]:1475
Rázvor [mm]:2650