Turbodiesely sú na ústupe a podobne sú na tom aj kombíky nižšej strednej triedy. Obe padajú vo veľkom za obeť SUV mašinérii a je to podľa mňa škoda. Preto volám po väčšom množstve vozidiel, ako tento vynikajúci Hyundai i30 kombi N Line+ s naftovou jednašestkou.
Detstvo strávené v turbodieselových kombíkoch na mne zanechalo silné stopy. Jednoducho už desať minút obchádzam okolo stojaceho Hyundai i30 s príťažlivým N Line+ paketom a nedokážem pochopiť, čo ľudia na tých SUV vidia. Moja neistota je ešte väčšia, keď nazriem do cenníka: 26 740 europeňazí za tento kus krásneho auta? Dobre teda.
Zreje ako víno
Hyundai i30 je tu s nami už od roku 2016, čiže sa elegantne prehupol do druhej polovice svojho životného cyklu prostredníctvom faceliftu. Ten sa dotkol ako civilnej verzie, tak aj športového N-ka, no predovšetkým polotučnej verzie N Line. Tá sa po novom dá objednať aj pre kombi, a to dokonca v dvoch úrovniach (N Line a N Line+). A fakt to stálo za to čakanie!
Toto auto má v rámci výbavy úplne všetko podstatné. Priplatiť si viete len za nádherný metalický lak ako v našom prípade (590 €), panoramatické strešné okno (1200 €) a balík asistentov, čo vám chcú kecať do riadenia (500 € pre manuál, resp. 1200 € pre automatickú prevodovku).
Za svoje peniaze dostanete jednu z najkrajších verzií modelu i30, akú si vôbec môžete dopriať. Predný nárazník teraz pôsobí nefalšovane dynamicky a sekunduje mu zadný s dvojitou koncovkou výfuku. Motory 1,5 T-GDi a 1,6 CRDi od trojvalca odlíšite na prvý pohľad vďaka o palec väčším diskom kolies, ktoré na testovanom aute vyzerali jednoducho brutálne.
Nemeniť, čo funguje
Súdiac podľa nového Tucsonu, modernizovaná i30 je zároveň jedným z posledných Hyundaiov, ktoré uvidíme s prevahou klasických tlačidiel v interiéri. Tento luxus si môžete vychutnať v tradične krásne spracovanom interiéri vyskladanom z príjemných materiálov. Náročnejšieho zákazníka tiež poteší jeho dobré odhlučnenie a akustika.
Priestoru je tu presne toľko, koľko v nižšom strednom kombíku má byť, no špeciálnu pozornosť by som venoval predovšetkým vynikajúcim sedadlám s mohutným bočným vedením. Z nich máte výhľad na semi-digitálny prístrojový panel umiestnený za anatomicky tvarovaným a dokonale guľatým volantom. Pamätáte si ešte tie časy, keď musel byť každý volant v spodnej časti sploštený? Našťastie začínajú byť preč.
Nová je aj hlavica voliča automatickej prevodovky a infotainment s uhlopriečkou 10,25”, ktorý patrí k tomu najlepšiemu v segmente, keďže okrem výborného vykreslenia obrazu aj príkladne rýchlo funguje. Odhliadnuc od týchto “fičuriek” je to však stále starý dobrý Hyundai i30 so všetkými svojimi kvalitami a batožinovým priestorom s objemom 602, resp. 1650 litrov.
Zdroj výkonu
Turbodieselová jednašestka dostala v rámci faceliftu 48V hybridnú sieť. Áno, tento kombík je nielenže sexy, ale aj mild-hybridný, čo v kombinácii so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom DCT pocítite nielen na mrštnej jazde, ale i v peňaženke. Tých 5 litrov na stovku v tabuľke skutočne nie je táranina.
Samozrejme, nie je taký besný ako 1,5-litrový benzínový motor, no práve preto do priestranného rodinného kombi sadne ako uliaty. Auto je veľmi rýchle a stabilné v priamke, riadenie je presné a prevodovka s motorom konečne komunikuje.
Úprimne? Podľa mňa máte len málo dôvodov kupovať za 27-tisíc iné vozidlo, ako je toto. Nová výbava N Line+ ponúka ohromnú hodnotu za peniaze, turbodiesel šetrí a funguje zároveň. Ba čo viac, dodáva i30 kombi tú správnu razanciu v skracovaní vzdialeností. Toto Hyundaiu veľmi vyšlo.
Základná cena modelu – Hyundai i30 kombi 1,5i Classic: 14 690 €
Základná cena testovanej verzie – Hyundai i30 kombi 1,6 CRDi 48V N Line+: 26 740 €
Euro NCAP: 5* (2017)
Záruka: 5 rokov (bez obmedzenia najazdených kilometrov)
Registračná daň: 210 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, vznetový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1598 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 100 (136) / 4000 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 320 / 2 000– 2 250 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 10,1 |
Spotreba - kombinovaná [WLTP, l/100 km]: | 4,8 - 5,1 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 602/1650 |
Objem nádrže [l]: | 50 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1370 – 1528 |
Rozmer pneumatík: | 225/40 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4585 |
Šírka [mm]: | 1795 |
Výška [mm]: | 1475 |
Rázvor [mm]: | 2650 |