Piata generácia Hondy CR-V je na trhu od polovice roku 2018. Najpredávanejšie SUV na svete sa vzdalo naftových motorov a prinieslo očakávaný hybrid. Zároveň je prvým CR-V s možnosťou tretieho radu sedadiel.
Obľúbené japonské SUV sa vyznačuje nadpriemernou vnútornou šírkou, ktorú by mohli využiť napríklad rodiny s tromi deťmi. Nemilo ma preto prekvapilo umiestnenie kotiev IsoFix iba na krajných sedadlách v druhom rade, pričom tretí rad nimi vôbec nedisponuje.
Pôsobivá muskulatúra
Postupom generácií sa z auta jednoduchých tvarov stalo svalnaté SUV. Z profilu vynikne bohaté presklenie kabíny a takmer kolmo rezaná zadná časť auta. Predok svojím výrazným dizajnom nadväzuje na predošlú generáciu, zadné skupinové svetlá zas trochu pripomínajú autá istej severskej značky. Chrómová lišta na spodku zadného okna je možno trochu široká, chválim však spodnú ochranu nárazníka s priznanými výfukmi.
Priestoru na rozdávanie (v prvom a druhom rade)
Interiérom sa výrobca trafí do vkusu skôr americkým zákazníkom. Tvrdé plasty v interiéri sú potiahnuté tenkým mäkkým materiálom. Imitácia dreva mi príliš nesedí a na ovládanie robustného voliča automatu je potrebné vyvinúť nadpriemernú silu. Materiálové spracovanie a zlícovanie jednotlivých dielov je však na vysokej úrovni.
Do auta sa pohodlne nastupuje, pričom poctivo prekryté prahy zabraňujú znečisteniu nohavíc. Posed je pomerne vysoký, pomer nastavenia volantu a vzdialenosti pedálov od predného sedadla je vyhovujúci aj pre vyššie postavy. Predným sedadlám sa nedá nič vytknúť. Nadbytok priestoru vpredu je umocnený širokou lakťovou opierkou, o ktorú sa vodič nebude musieť prieť so spolujazdcom.
Druhý rad sedadiel je sklopný a posuvný. Pri polohe „úplne vzadu“ sa na sedadlách pohodlne rozvalia aj nadpriemerne vysokí pasažieri. Tretí rad sedadiel je skôr núdzový, a to hlavne z dôvodu vysokej podlahy. Pre už spomínanú absenciu kotiev IsoFix mi ale uniká ich význam. Navyše z batožinového priestoru uberajú časť objemu a vytvárajú nepraktický schod.
Aj málo stačí
Preplňovaná jedna-päťka budí na prvý pohľad nedôveru. Napriek nízkemu objemu však pôsobí svižne a pomerne ťažkému CR-V udeľuje dostatočnú dynamiku. V rozlete jej trochu bráni automatická prevodovka s plynule meniteľným prevodom, ktorá pri prudkej akcelerácii nezaprie svoju konštrukciu. Pri bežnej jazde ju ale vďaka siedmim prednastaveným prevodom dokonale maskuje a ľahko si ju spletiete s bežným HDM automatom.
Podvozok patrí k najväčším prednostiam testovanej Hondy. Jeho zameranie na maximálne pohodlie sa prejavuje v plavnom prekonávaní väčšiny nerovností vozovky. Náklony auta spočiatku vzbudzujú obavu pri prejazde zákrut. Po prekonaní tohto prvotného pocitu sa vám však auto odmení spoľahlivým držaním stopy aj pri vyšších rýchlostiach.
Ani svižná jazda s vysokým pomerom diaľnic nevyhnala spotrebu benzínu do neprimerane vysokých hodnôt. Bez využívania Eco režimu som priemerne jazdil za 8 litrov na 100 km.
Verdikt
Pohodlná a tichá jazda robí z Hondy CR-V výborného spoločníka na dlhé cesty. Vnútorný priestor a množstvo objemných odkladacích priestorov dokonale poslúži potrebám rodiny. Relatívne malý motor plní svoju úlohu so cťou, absencia naftového motora však bude niektorým zákazníkom chýbať.
Základná cena modelu – Honda CR-V 1.5 i-VTEC Comfort 2WD MT: 25 990 €
Základná cena testovanej verzie – Honda CR-V 1.5 i-VTEC TURBO 4WD Lifestyle CVT: 35 590 €
Záruka: 3 roky/100 000 km (+ HONDA PREMIUM QUALITY do 8 rokov/150 000 km)
Registračná daň: 700 €
Technické údaje | |
---|---|
Motor | |
Typ motora: | radový, zážihový |
Valce/ventily: | 4/16 |
Zdvihový objem [cm3]: | 1498 |
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]: | 142 (193) /5600 |
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]: | 243 /2000-5000 |
Prevádzkové vlastnosti | |
Maximálna rýchlosť [km/h]: | 200 |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: | 9.5-10 |
Spotreba kombinovaná (WLTP) [l/100 km]: | 8.9 |
Rozmery a hmotnosti | |
Batožinový priestor [l]: | 472 |
Objem nádrže [l]: | 57 |
Pohotovostná hmotnosť [kg]: | 1598-1705 |
Rozmer pneumatík: | 235/60 R18 |
Dĺžka [mm]: | 4600 |
Šírka [mm]: | 1855 |
Výška [mm]: | 1689 |
Rázvor [mm]: | 2662 |