TEST Citroën C3 Aircross C-Series: Oblek s červenými sloníkmi

2230
Zdroj: David Dejvo Schun
" "

Citroën C3 Aircross považujeme za sympatického Francúza, ktorý prekvapí svojím priestorom. V špecifikácii C-Series prináša niekoľko drobností, ktoré si nechcete nechať ujsť.

Kto by nepoznal modelový rad Aircross od francúzskeho Citroënu? I keď sa ich ponuka v posledných rokoch scvrkla, stále ostávajú dvaja obľúbení hráči na trhu. Kompaktný model C3 Aircross a podstatne väčší C5 Aircross. Po našom prvom teste tejto faceliftovanej verzie sme ostali príjemne prekvapení. Teraz však Citroën prišiel s novou limitovanou edíciou C-Series.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Červená!

Extravagantným dizajnom je Citroën známy. Vo verzii C-Series tomu nie je inak, i keď tentokrát vsadil na oveľa konvenčnejšie farebné kombinácie. Spolieha sa na lakovanie Sivá Platinum kombinované s červeným odtieňom nazývaným Regal Red.

Klasický dizajn doplnili červenými prvkami. Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V exteriéri ho nájdete na prednej maske, kde túto farbu dostali lišty v spodnej hrane nárazníka. Po bokoch zas kryty spätných zrkadiel a nechýba ani emblém C-Series, označujúci túto limitovanú verziu. Pozdĺžne strešné nosiče odela automobilka, naopak, do čiernej farby. Zmena nastala aj v zadných oknách, ktoré sú zatmavené.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

V interiéri prešlo zmenou iba zopár prvkov. Hliníková nástupná lišta nesie exkluzívny emblém a nový je aj červený pás na čalúnení sedačiek. Vo všeobecnosti však dizajn ostáva verný svojim extravagantným francúzskym črtám.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Takmer najvyššia výbava

Štandardne Citroën ponúka štyri varianty výbav. Live, Feel, Feel Pack a Shine. Limitovaná verzia C-Series sa opiera o druhú najvyššiu a ponúka k nej ďalšie doplnky, ako napríklad automatickú klimatizáciu, dažďový senzor, 16-palcové zliatinové disky či vyhrievanie predných sedadiel.

Nízko položené médiá sú mimo zorného poľa. Zvyšuje to bezpečnosť alebo to naopak rozptyľuje? Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Pojem Citroën Advanced Comfort je cítiť najmä na sedadlách. Automobilka uvádza, že v rôznych častiach čalúnenia využíva rôznu tuhosť výstuží, čím by sa malo sedenie stať ešte príjemnejším. Sedadlá nemajú výrazné bočné vedenie, a tak sa po nastúpení cítite skôr ako doma v obývačke, než ako v aute. Vďaka SUV charakteristike auta poskytuje C3 Aircross veľmi dobrý rozhľad na ceste a pojem o celkových vonkajších rozmeroch auta. No i tak by sme uvítali parkovacie senzory aj vpredu.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Veľmi priestranný

Pokiaľ ide o životný priestor, tu nás C3 Aircross neprestane udivovať. Zo svojej neštandardne navrhnutej karosérie ťaží maximum a priestor na zadných sedadlách je príjemný aj pre priemerných dospelých. S výškou nad 180 centimetrov už závisí od nastavenia sedadiel v prvom rade, no s ohľadom na triedu ide stále o veľmi komfortnú jazdu. A rovnaká priestrannosť sa odohráva i v kufri. Poskytuje batožinový priestor 410 litrov, čo je o 35 litrov viac v porovnaní so Suzuki Vitara dlhším o 1,5 centimetra.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Klasika pod kapotou

Na 1,2 litrový trojvalec z dielne Stellantisu sme sa už pozreli vo viacerých modeloch. Doplnený je 6-stupňovou automatickou prevodovkou a vyladený je na výkon 130 koní. V testovanom modeli nám jeho prejavy prišli o niečo hlučnejšie, ako sme pri C3 Aircross zvyknutí. Avšak jazdnými vlastnosťami nesklamal.

Zdroj: David Dejvo Schun
Zdroj: David Dejvo Schun

Trhač asfaltu nečakajte. No svojím výkonom a naladením je ako stvorený na svižnú mestskú jazdu. Navyše jeho hmotnosť iba jemne prevyšuje 1,2 tony, čo znamená, že výkon je viac než dostatočný. Prejazd zákrutami vo vysokých rýchlostiach je aj napriek komfortnému odpruženiu, a teda aj náklonom karosérie, veľmi sebaistý. Najväčšou doménou je však komfortný prejazd zákrutami.

Citroën C3 Aircross je rozhodne jedným z áut, ktoré by ste mali zvážiť, ak sa ohliadate po mestskom vozidle. Práve mestské oblasti sú jeho prirodzeným prostredím.

Základná cena modelu – Citroën C3 Aircross Live PureTech 110 S&S 6MT: 16 490 €
Základná cena testovanej verzie – Citroën C3 Aircross C-Series PureTech 130 S&S EAT6: 20 490 €
Euro NCAP: 5* (2017)
Záruka: 4 roky alebo 60 000 km, 8 rokov asistencia
Registračná daň: 150 €

Technické údaje 
Motor
Typ motora:radový, zážihový
Valce:3
Zdvihový objem [cm3]:1199
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:96 (130) / 5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:230 / 1750
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:195
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:9,1
Spotreba - WLTP kombi novaná [l/100 km]:6,1-6,2
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:410
Objem nádrže [l]:45
Pohotovostná hmotnosť [kg]:1 205
Dĺžka [mm]:4160
Šírka [mm]:1976
Výška [mm]:1637
Rázvor [mm]:2604