Škoda má nového šéfa. Volkswagen z nej nechce mať ďalšiu prémiovku

1418

Novým šéfom Škoda Auto je Thomas Schäfer, oznámila v pondelok česká automobilka. Doteraz bol Schäfer (50) šéfom juhoafrickej divízie koncernu Volkswagen, ktorého je Škoda súčasťou, a zároveň šéfom zväzu afrických výrobcov áut.

Svoju kariéru v automobilovom priemysle zahájil ako strojný inžinier v roku 1991 v spoločnosti Daimler AG.

Thomas Schäfer.

Kto je Thomas Schäfer?

Do roku 2002 pracoval v Nemecku, v USA a v Juhoafrickej republike vo vedúcich funkciách v oblasti výroby a riadenia kvality. V rokoch 2002 až 2005 ako člen predstavenstva za oblasť techniky stál pri zrode spoločnosti DaimlerChrysler Malaysia, kde bol poverený výstavbou a prestavbou predajných, výrobných a dodávateľských štruktúr.

V rokoch 2005 až 2012 bol Thomas Schäfer v spoločnosti Daimler AG v Nemecku zodpovedný za dodávku vozidiel, zákaznícke centrum a za celosvetové xKD-aktivity na novovznikajúcich trhoch. Do oblasti jeho zodpovednosti spadala popri výstavbe nových závodov aj oblasť plánovania a stratégie a medzinárodná logistika všetkých zahraničných závodov.

Nie, že by to súviselo, no predchádzajúcich 5 rokov Bernharda Maiera signalizujú napríklad študentské koncepty Škody.

V roku 2011 bolo jednou z jeho hlavných úloh vedenie projektu výstavby závodu značky Mercedes-Benz v spolupráci s BAIC v Číne. V máji 2012 Schäfer prešiel do koncernu Volkswagen AG. Tam najskôr riadil koncernovú zahraničnú výrobu, ďalej bol poverený vedením xKD-projektov a rokovaním o nových výrobných závodoch. Od roku 2015 zastával funkciu predsedu predstavenstva a výkonného riaditeľa Volkswagen Group South Africa, kde bol zodpovedný za rozvoj koncernových značiek v regióne subsaharskej Afriky.

Bernhard Maier.

Napriek kríze v zisku

Počas svojho päťročného pôsobenia sa tu zaslúžil o rozvoj predajnej siete, zvýšil profitabilitu obchodných zastúpení a doviedol koncernové značky Volkswagen, Audi a VW Úžitkové vozidlá k doterajšiemu rekordnému trhovému podielu vo výške 23,5 percenta. Pod vedením Thomasa Schäfera koncern Volkswagen výrazne rozvinul a posilnil svoju pozíciu v subsaharskej Afrike. Prispelo k tomu aj vybudovanie nových výrobných závodov, etablovanie nových kooperácií s importérmi, ako aj rozvoj koncepcií mobility pre Keňu, Nigériu, Rwandu a Ghanu. 

Maierovi vedenie Volkswagenu vyčítalo príliš prémiovú orientáciu značky.

Vo funkcii nahradil Bernharda Maiera, ktorý po takmer piatich rokoch skončil na čele Škody k 31. júlu. Šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess jasne formuloval úlohy pre Maierovho nástupcu.

Škoda podľa neho nie je dostatočne agresívna na masovom trhu pri konkurencii s juhokórejskými a francúzskymi konkurentmi. Diess nechce, aby sa Škoda stala treťou prémiovou značkou koncernu. Škoda vlani dodala svojim zákazníkom po celom svete 1,24 milióna nových áut. V 1. polroku 2020 aj napriek koronakríze zaznamenala prevádzkový zisk 228 miliónov eur.

NEPREHLIADNITE: