Renaulúcia: Plán značky bude zahŕňať výrazné škrty. Tieto modely možno zmiznú

1489
Zdroj: Renault

Plán Renaultu na nové desaťročie predstavia už 14. januára. Bude sa volať Renaulúcia a prinesie so sebou množstvo škrtov.

Z roku 2020 profitovalo len málo spoločností. Automobilky medzi ne rozhodne nepatria. Po nedávnej správe o definitívnom spájaní koncernov PSA a FCA teraz prichádza ďalšia francúzska automobilka s ohlasovaním nového podnikového plánu. Nazývajú ho Renaulúcia a prinesie so sebou množstvo úsporných opatrení.

Niektoré modely skončia

Samotný plán má automobilka predstaviť svetu až 14. januára. Predseda predstavenstva Luca de Meo však pre portál Automobilwoche prezradil niektoré detaily pripravovaných zmien. Hlavným cieľom Renaulúcie bude znižovať náklady, čo dosiahnu predovšetkým prostredníctvom zúženia portfólia značky. Podľa Automobilwoche sa ponuka zníži až o tretinu.

Luca de Meo
Zdroj: Renault

Dá sa očakávať, že škrtnuté modely budú práve tie, ktoré vykazujú najhoršie čísla. Ak by trendy vývoja medzi rokmi 2018 a 2019 pokračovali aj v roku 2020, najhoršie by si viedli Koleos (-51%), Talisman (-27%) a Espace (-21%). Naopak Clio vykazuje dlhodobo skvelé čísla a ZOE je hviezdou automobilky.

Zdržanlivejší výskum a rozmach

Okrem zužovania ponuky na šetriaci režim doplatí aj vývoj a výskum. Podľa nemeckého portálu sa automobilka bude vyhýbať vývoju technologií, ktoré nie je možné okamžite nasadiť.

Zdroj: Renault
Zdroj: Renault

Rovnaká zdržanlivá stratégia čaká aj teritoriálny vývoj pôsobenia automobilky. Geografická expanzia v posledných rokoch totiž nepriniesla želaný úspech. Namiesto toho sa automobilka zameria na trhy, kde má extrémne silný podiel na trhu. Ide napríklad o Francúzsko (25,9%), Rusko (29%), Rumunsko (37,6%), Maroko (42,4%). Z hľadáčiku nevymaže ani krajiny, v ktorých síce nemá významný trhový podiel, ale obraty sú napriek tomu významné. Na mysli máme Nemecko, Beligcko, Spojené kráľovstvo a ďalšie (zdroj: výročná správa automobilky 3/2020).

Partnerstvá ostanú

Aliancia Renault, Nissan, Mitsubishi sa zatiaľ neplánuje rozpadnúť. Dá sa povedať, že v aktuálnom stave si automobilky držia svoje postavenie práve vďaka tejto aliancii. Vďaka dvom spomínaným má automobilka lepší prístup aj na ázijský trh, z čoho, myslíme si, bude ťažiť aj v budúcnosti.

Za spomenutie stojí aj partnerstvo Renault Samsung Motors, ktoré operuje v Ázii.