Počas osláv 75. výročia značky bol predstavený koncept, ktorý automobilka zo Štutgartu označila za športové auto budúcnosti. Dizajnová štúdia sa vyznačuje futuristickým štýlom s retro prvkami, a samozrejme plne elektrickou architektúrou.
Štutgart plný ambícií
Porsche si vďaka značne pokročilej technológii stanovilo ambiciózne výkonnostné ciele pre sériovú verziu. Zaujímavosťou bude lepší aerodynamický prítlak ako pri Porsche 911 GT3 RS, dvojnásobne rýchlejšia doba nabíjania ako pri Taycan Turbo S, pomer výkonu a hmotnosti blížiaci sa k jednej konskej sile na kilogram a stanovenie nového rýchlostného rekordu pre sériové vozidlo na slávnej trati Nürburgringu. Rekord aktuálne patrí Mercedesu-Benz AMG One s časom 6:35,183.
Koncept je dlhý 4495 a široký 2000 milimetrov, čo znamená, že má totožné rozmery s Porsche Carrera GT 918 Spyder. Auto tvorí plastový exoskelet vystužený uhlíkovými vláknami pre väčšiu pevnosť, upevňovacie body pre dvere v štýle prototypov Le Mans a ľahkú sklenenú kupolu.
Exteriér dotvárajú 20-palcové disky kolies vpredu a 21-palcové disky vzadu ktoré sú navrhnuté ako turbíny na zlepšenie chladenia bŕzd. Pre dosiahnutie čo najnižšej hmotnosti sú použité aerodynamické komponenty z uhlíkových vlákien, unikátny lak s názvom Rocket Metalic a kamery na mieste spätných zrkadiel.
Chýbajú technické parametre
Čo však nie je z predstavenia konceptu jasné sú technické detaily. Spoločnosť uviedla že pracuje na množstve inovatívnych technológií, takže v prípade sériovej výroby bude na tomto modeli použité to najlepšie, čo má koncern Volkswagen k dispozícii. Podľa dostupných informácií by sa prípadná sériová výroba nemala začať skôr ako v roku 2025.