Peugeot 308 SW je vozidlom, ktoré je na trhu už nejaký ten piatok, ale asi ste to pravdepodobne ani nezaregistrovali, pretože stále vyzerá súčasne a k svetu. Čo však čert nechcel, s novou generáciou jeho hatchbackovitej verzie je tu aj nová kombiverzia auta, ktorá prináša (nielen) fantastický zadok!
Najprv však poďme do tvrdých dát. 308 SW prirodzene vychádza z modelu 308, ktorý za zadnými sedadlami ponúkne 412 litrov batožinového priestoru.
Gigantický švihák
Objem kufra pri SW narastie až na 608 litrov, čo síce nie je vedúca pozícia v triede, ale aj tak je to veľmi veľa miesta. Ak by to nestačilo, sklopenie zadnej lavice s pomerom delenia 40:20:40 zvýši objem na 1 634 litrov a umožní možnosť naložiť predmet dlhší ako 1,85 metra.
V porovnaní s predchádzajúcim 308 SW je model novej generácie o šesť centimetrov dlhší a bol znížený o 20 milimetrov. Rozchod prednej a zadnej nápravy bol zachovaný, no napríklad čelné sklo má ostrejší sklon, ktorý dodáva vozidlu elegantnejší vzhľad.
V Rumunsku dnes tiež dobre:
Facelift Dacie Duster je tu! Prinesie dvojspojkový automat, vyvoláva otázky
V porovnaní s bežným hatchbackom má SW zadný previs natiahnutý o 21 cm, čo vôbec nie je málo. Otvorte dvere batožinového priestoru a nájdete užitočné funkcie, ako napríklad 12 V zásuvku, dve úložné siete, háčiky na tašky a LED osvetlenie.
Inak je to nová 308 so všetkým, na čo sa pri nej tešíme. Môže sa pochváliť maticovými LED svetlometmi vo vyššej verzii spolu s koncovými Full LED svetlometmi, 16- až 18-palcovými kolesami a duálnymi 10-palcovými obrazovkami vo vnútri.
Avantgardná kabína bola, samozrejme, prevzatá z hatchbacku a umožní modelu 308 SW vyniknúť medzi konzervatívne navrhnutými súpermi – napríklad aj poťahmi v šmolkovej modrej, ktoré sú viditeľné na prvých obrázkoch od automobilky:
Bude aj elektrina?
Rovnako ako päťdverový model, aj jeho praktickejší súrodenec jazdí na platforme EMP2 a ponúka výber z dvoch plug-in hybridných pohonných jednotiek. Oba modely PHEV zdieľajú 81 kilowattový elektromotor, 12,4 kWh akumulátor a osemstupňovú automatickú prevodovku, zatiaľ čo benzínový motor poskytuje výkon 110, resp. 130 kilowattov. To znamená kombinovaný výkon 132 kilowattov, respektíve 165 kilowattov. Batéria bude mať dostatok šťavy na asi 60 kilometrov v cykle WLTP.
Bežný trojvalcový preplňovaný zážihový motor PureTech s objemom 1,2 litra bude ponúkaný s výkonom 81 a 96 kilowattov a v prípade silnejšej konfigurácie je pripojený k štandardnému šesťstupňovému manuálu alebo osemstupňovému automatu. Tí, ktorí budú jazdiť veľa kilometrov po diaľnici, sa pravdepodobne rozhodnú pre 1,5-litrový naftový štvorvalec s výkonom 96 kilowattov.
Peugeot už potvrdil čisto elektrickú verziu 308, je však príliš skoro na to, aby sme povedali, či v tejto úprave príde aj kombi – bolo by však prvým svojho druhu. Aj obyčajného Peugeotu 308 SW sa však nedočkáme skôr, ako začiatkom roka 2022.