Nový Fiat E-Ulysse predstavuje návrat automobilky k MPV. Déjà vu?

2016
Zdroj: Fiat

Predaj duchovného predchodcu s názvom Ulysse skončil v roku 2010. Fiat ale využil technický základ aliancie Stellantis známy od roku 2016 z modelov Citroen SpacTourer, Peugeot Traveller alebo Toyota ProAce Verso. V roku 2019 túto trojicu doplnil Opel Zafira Life a dnes tu máme piaty derivát z Turína Fiat E-Ulysse.

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

Novinka od Fiatu je druhým čisto elektrickým vozidlom tejto talianskej značky (prvým je 500e). Za jej vznikom stojí myšlienka premiestňovania väčšieho počtu cestujúcich v rámci mesta alebo ako prostriedok transféru z hotela na letisko, či naopak.

Elektromotor produkuje výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 260 Nm. E-Ulysse ponúka na výber z dvoch kapacít batérie s hodnotami 50 alebo 75 kilowatthodín. Pri väčšej zo zmienených cyklus WLTP deklaruje dojazd330 kilometrov. Vďaka 100 kW rýchlosti nabíjania sa E-Ulysse dokáže dostať na 80% za 45 minút. 

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

Fiat E-Ulysse ponúka na výber dve dĺžky karosérie. Kratšia4,95 metra a pri využití všetkých sedadiel ponúka batožinový priestor s objemom 900 litrov. Dlhšia, 5,3-metrová, ponúka až 1500 litrov a pokiaľ vyložíte všetky zadné sedadlá, je to až 4200 vs. 4900 litrov.

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

E-Ulysse môžete mať v 7-miestnej verzii “obývačka” alebo 8-miestnej Shuttle. V “Obývačke” je možné nahradiť stredné sedadlo v druhom rade konferenčným stolíkom. Sedadlá v druhom a treťom rade uchytené v koľajniciach zabezpečujú široké možnosti variability (8-miestna verzia ponúka 12 možností usporiadania, 7-miestna až 16).

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

Nad hlavami zadných cestujúcich sa nachádza veľkolepé panoramatické okno. Napriek stredovému predelu, na ktorom sú umiestnené výduchy ventilácie a jej ovládanie, je plocha okna takmer 1 meter štvorcový. 

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat

Pracovisko vodiča s veľkým koženým kreslom vyzerá naozaj pohodlne. Jeho komfort je podporený aj pomerne širokou ponukou asistenčných systémov (rozpoznávanie dopravných značiek, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, upozornenie na čelnú kolíziu a aktívny systém brzdenia v prípade detekcie kolízie).

Ak si priplatíte za najvyšší 7-palcový displej, E-Ulysse ponúkne Apple Car Play a Android Auto, vstavanú navigáciu od spoločnosti TomTom alebo zadnú 180-stupňovú kameru.

Zdroj: Fiat
Zdroj: Fiat
Vplyv PSA môžeme vidieť aj vďaka implementácii systému Grip Control.
Zdroj: Fiat

Druhý elektromobil od Fiatu bude vyrábaný vo francúzskom Hordain. Toto vozidlo bude možné objednať od marca 2022, avšak len v Taliansku, Nemecku, Francúzsku a Rakúsku. Prvé kusy sa dostanú k predajcom v máji 2022.