Ford sa nijako netají tým, že pozorne počúva svojich zákazníkov a v budúcnosti im chce ponúknuť to, po čom naozaj túžia. Lenže, ako spieva Depeche Mode, ľudia sú ľudia – a tí chcú naozaj zvláštne veci. Práve preto sa pozeráte na elektrické SUV s “DNA” Mustangu.
Prvý krát po 55 rokoch Ford expanduje s modelovým radom Mustang, lebo pravdepodobne existuje skupina ľudí, ktorí po ňom túžia. Ako inak, do vôd SUV a s genetikou najslávnejšieho Fordu všetkých čias, ktorý nemá s SUV ani elektromobilitou nič spoločné: Mustanga. Super nápad!
Všetko v jednom
Tak to tu máme. Veľké, vysoko posadené čudo, ktoré má zachovať odkaz pony-caru zo šesťdesiatych rokov aj pre nové generácie v mene elektromobility. Je to jeden z prvých elektrifikovaných modelov Fordu, ktorých má byť do konca budúceho roka až 14. Veľkosťou sa radí niekde medzi jeho priamu konkurenciu: Jaguar I-Pace a Mercedes-Benz EQC. S Jaguarom zdieľa minimálne dve veci: fakt, že bol od počiatku vyvíjaný ako elektromobil a obrovský rázvor kolies, ktorý sa v prípade Mustangu vyčísli až na takmer tri metre (2984 mm).
Kde by sme našli tú toľko omieľanú podobnosť s Mustangom? Predovšetkým na tvare predných svetiel a v tvarovaní okolia svetlometov zadnej časti, pričom Ford by bol rád, keby sme za prienik týchto svetov považovali aj líniu strechy pripomínajúcu kupé. No, necháme to na vás – ja osobne sa chytám len na tie zadné svetlá. Ale, sto ľudí, sto chutí.
Dynamikou Mustanga zatieni
S presnými číslami, ktoré by nám odkryli dynamickú stránku nového elektrického SUV, Ford ešte nevyrukoval, chváli sa však tým, že aj najslabšia verzia Mustangu Mach-E dokáže pokoriť 100 km/h za menej ako 5 sekúnd. Vieme však, aké všetky verzie bude automobilka ponúkať a čím sa budú odlišovať, rovnako ako poznáme ich nabíjací výkon: 150 kilowattov. A to znamená, že aj 10-minútové nabíjanie vám prinesie 100 kilometrov dojazdu a ak to dotiahnete na 38 minút, dostanete sa na 80 percent kapacity batérie.
Ford uvedie modely RWD, AWD a GT. Najzákladnejšie modely RWD dostanú 190 kilowattov (258 koní) a 415 newtonmetrov s batériou s kapacitou 75,7 kWh. Silnejšie RWD-čko dostane 210 kilowattov (285 koní), batériu s kapacitou až 98,8 kWh a najväčší dojazd: až 600 km. AWD ponúkne zhodný výkon zadného motora, no pridá k nemu ešte predný s výkonom ďalších 50 kW (68 koní). Na vrchole celej ponuky potom stojí model Mustang Mach-E GT, ktorý poskytne až 342 kW (465 koní) s masívnymi 830 newtonmetrami krútiaceho momentu.
Vnútri povedomý
V interiéri nás potom čaká v prípade Fordu revolúcia, v prípade elektrickej konkurencie skôr lepší štandard. Je ním napríklad 15,5-palcový, vertikálne umiestnený displej infotainmentu, ktorý hostí systém Ford Sync 4 spolupracujúci s 10,2″ digitálnym prístrojovým panelom. Zaujímavosťou je dotykové otváranie vozidla a štartovanie pomocou spolupráce smartfónu s Bluetooth.
Toto všetko plánuje Ford predávať v Nemecku od 46 900 €. Za AWD zákazník vysolí 54 000 € a AWD vo vyššej výbave začína od 62 900 €. First Edition bude k dispozícii od 66 800 €, GT svoje nemecké ceny ešte nepozná.
NEPREHLIADNITE: