Nový Amarok odhalený! 300 koní, 10-stupňový automat a odnesie o 160 kíl viac (GALÉRIA)

1306
Zdroj: Volkswagen

Druhá generácia Volkswagenu Amarok vychádza so spolupráce s Fordom. Pôjde o pikap, ktorý vylepšili v každom ohľade.

Navrhnutý a vyvíjaný v Nemecku a Austrálii, vyrábaný v Juhoafrickej republike. Nový pikap od Volkswagenu ponesie známe meno, ktoré bude jedným z mála spojív s predošlou generáciou.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Lebo viac… je niekedy viac

Nová generácia Amaroku bude väčšia. Oproti prvej generácii narástla tá druhá o 96 milimetrov na obrovských 5,35 metra. Rázvor kolies narástol ešte viac, a to o 173 milimetrov na 3,27 metra. Skrátili sa aj previsy, čo bude pozitívne pôsobiť na nájazdové uhly. Narástla aj úroveň brodivosti, a to z 50 na 80 centimetrov.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Dve palety a viac ako tona

Novinka bude dostupná v špecifikácii Single Cab, kde sa kladie dôraz na nákladnú kapacitu, ale aj Double Cab, ktorá naopak ponúka štvoro dverí a päticu sedadiel.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Rozchod kolies umožňuje naloženie europalety bokom a v prípade verzie Single Cab sa vedľa seba na nákladnú plochu zmestia až dve. Zatiaľ, čo prvú generáciu ste mohli zaťažiť hmotnosťou 1 tony, nový Amarok zvládne o 160 kíl viac. Samozrejme, schopnosť ťahať brzdený príves až do hmotnosti 3,5 tony zostáva a na strechu naložíte 350 kíl.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Motory, ktoré poznáme

Spolupráca Fordu a Volkswagenu je vidieť najmä na motorizáciách. Celosvetovo ponúkne Amarok dokopy 5 rôznych motorizácií, no je pravdepodobné, že do Európy sa dostanú len niektoré.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Pod kapotou budú dostupné dva motory TDI. Prvým je dvojlitrový štvorvalec vyladený na výkon 110, 125 alebo 150 kilowattov. Tým druhým je trojlitrový vidlicový šesťvalec V6 s výkonom 177 alebo 184 kW v závislosti od trhu.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Benzínovej ponuke kontumačne kraľuje 2,3-litrový motor s výkonom 222 kW, ktorý s takmer železnou pravdepodobnosťou na dvere Európskej únie nezaklope.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Vo väčšine kombinácií bude motorom sekundovať 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá nahrádza doterajšiu 8-stupňovú. Ak by sme si však pomohli cenníkom Fordu Ranger, na Slovensku môžeme očakávať aj 6-stupňový manuál. Pohon všetkých kolies je samozrejmosťou.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

 

Päť stupňov výbavy

Ako je už pre Volkswagen obvyklé, prvý stupeň výbavy sa bude volať ako model samotný – Amarok. Pôjde o základnú verziu určenú na prácu, s výrazným nelakovaným oplastovaním.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Nasledovať budú Life a Style s viacerými vizuálnymi prvkami v exteriéri a komfortnými v interiéri. Pre milovníkov offroadu ponúkne Volkswagen verziu PanAmericana a pre ľudí, ktorí by na pikape chceli chodiť do divadla, zas Aventura. Zatiaľ nie je jasné, či budú všetky výbavy dostupné aj u nás. V každom prípade, bude z čoho vyberať.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Solídny interiér

“Upgrade” Amaroku sa dostavil aj vo vnútri. V závislosti od výbavy dostanete osem alebo dvanásťpalcový digitálny kokpit a k nemu 10 alebo 12-palcový zvislo umiestnený multimediálny systém. Musíme povedať, že práve tu sa Amarok na Rangera podobá najväčšmi. I keď chválime, že sa snaží čo najviac odlíšiť. Multifunkčný volant hostí ešte fyzické tlačidlá namiesto dotykových plôch, avšak klimatizácia už samostatný ovládací panel nemá.

Zdroj: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen

Ďalšie informácie o cenách a špecifikáciách pre slovenský trh prídu už v najbližších mesiacoch. Prví zákazníci si druhú generáciu Amaroku prevezmú už na konci tohto roka.