Druhá generácia Volkswagenu Amarok vychádza so spolupráce s Fordom. Pôjde o pikap, ktorý vylepšili v každom ohľade.
Navrhnutý a vyvíjaný v Nemecku a Austrálii, vyrábaný v Juhoafrickej republike. Nový pikap od Volkswagenu ponesie známe meno, ktoré bude jedným z mála spojív s predošlou generáciou.
Lebo viac… je niekedy viac
Nová generácia Amaroku bude väčšia. Oproti prvej generácii narástla tá druhá o 96 milimetrov na obrovských 5,35 metra. Rázvor kolies narástol ešte viac, a to o 173 milimetrov na 3,27 metra. Skrátili sa aj previsy, čo bude pozitívne pôsobiť na nájazdové uhly. Narástla aj úroveň brodivosti, a to z 50 na 80 centimetrov.
Dve palety a viac ako tona
Novinka bude dostupná v špecifikácii Single Cab, kde sa kladie dôraz na nákladnú kapacitu, ale aj Double Cab, ktorá naopak ponúka štvoro dverí a päticu sedadiel.
Rozchod kolies umožňuje naloženie europalety bokom a v prípade verzie Single Cab sa vedľa seba na nákladnú plochu zmestia až dve. Zatiaľ, čo prvú generáciu ste mohli zaťažiť hmotnosťou 1 tony, nový Amarok zvládne o 160 kíl viac. Samozrejme, schopnosť ťahať brzdený príves až do hmotnosti 3,5 tony zostáva a na strechu naložíte 350 kíl.
Motory, ktoré poznáme
Spolupráca Fordu a Volkswagenu je vidieť najmä na motorizáciách. Celosvetovo ponúkne Amarok dokopy 5 rôznych motorizácií, no je pravdepodobné, že do Európy sa dostanú len niektoré.
Pod kapotou budú dostupné dva motory TDI. Prvým je dvojlitrový štvorvalec vyladený na výkon 110, 125 alebo 150 kilowattov. Tým druhým je trojlitrový vidlicový šesťvalec V6 s výkonom 177 alebo 184 kW v závislosti od trhu.
Benzínovej ponuke kontumačne kraľuje 2,3-litrový motor s výkonom 222 kW, ktorý s takmer železnou pravdepodobnosťou na dvere Európskej únie nezaklope.
Vo väčšine kombinácií bude motorom sekundovať 10-stupňová automatická prevodovka, ktorá nahrádza doterajšiu 8-stupňovú. Ak by sme si však pomohli cenníkom Fordu Ranger, na Slovensku môžeme očakávať aj 6-stupňový manuál. Pohon všetkých kolies je samozrejmosťou.
Päť stupňov výbavy
Ako je už pre Volkswagen obvyklé, prvý stupeň výbavy sa bude volať ako model samotný – Amarok. Pôjde o základnú verziu určenú na prácu, s výrazným nelakovaným oplastovaním.
Nasledovať budú Life a Style s viacerými vizuálnymi prvkami v exteriéri a komfortnými v interiéri. Pre milovníkov offroadu ponúkne Volkswagen verziu PanAmericana a pre ľudí, ktorí by na pikape chceli chodiť do divadla, zas Aventura. Zatiaľ nie je jasné, či budú všetky výbavy dostupné aj u nás. V každom prípade, bude z čoho vyberať.
Solídny interiér
“Upgrade” Amaroku sa dostavil aj vo vnútri. V závislosti od výbavy dostanete osem alebo dvanásťpalcový digitálny kokpit a k nemu 10 alebo 12-palcový zvislo umiestnený multimediálny systém. Musíme povedať, že práve tu sa Amarok na Rangera podobá najväčšmi. I keď chválime, že sa snaží čo najviac odlíšiť. Multifunkčný volant hostí ešte fyzické tlačidlá namiesto dotykových plôch, avšak klimatizácia už samostatný ovládací panel nemá.
Ďalšie informácie o cenách a špecifikáciách pre slovenský trh prídu už v najbližších mesiacoch. Prví zákazníci si druhú generáciu Amaroku prevezmú už na konci tohto roka.