Nová Honda HR-V odhalená. Bez hybridu to nepôjde

2373
Zdroj: Honda

Honda predstavila tretiu generáciu modelu HR-V. Japonské kompaktné SUV bude ponúkať už len elektrifikované verzie.

Čisto spaľovacím motorom v Európe definitívne odzvonilo a je len otázkou času, kedy bude mať každé nové vozidlo elektrifikovaný pohon už v štandarde. Jedným z predstaviteľov novej vlny, bez možnosti čisto spaľovacej verzie, bude aj tretia generácia Hondy HR-V.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

e:HEV do každej domácnosti

O technológii e:HEV ste už ide počuli. Ide o špeciálny “hybrid” hybridného pohonu, v ktorom hrá prím elektromotor, ale väčšina elektrickej energie pochádza z prídavného spaľovacieho motora. V novej HR-V tak dostanete už v základe jeden spaľovací a jeden elektrický motor.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Futuristický dizajn

Ak ste doteraz mali model HR-V za sexy športovo vyzerajúce SUV, nová generácia vám vyrazí dych. Nielen preto, že je nová, ale hlavne preto, lebo vychádza z konceptu e:concept, ktorým Honda minulý rok naznačila budúcnosť na poli SUV.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Už na prvý pohľad sú viditeľné zmeny, tie si radšej pozrite na fotkách, lebo vymenovávať ich by zabralo pokojne aj deň. S predošlou geneŕaciou HR-V zdieľa azda iba veľkostný segment. Ešte aj karoséria je viac do štýlu SUV kupé.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

Stále praktická

Pri aute týchto rozmerov môže skosená strecha znamenať, že na zadné sedadlá si sadne akurát tak manželka a deti do 13 rokov. V Honde tomu tak nie je. Automobilka sľubuje, že miesta je vzadu toľko, že auto odnesie štyroch dospelých bez akéhokoľvek zaváhania či kompromisu. Aj bočné steny sú čo najviac v zvislej polohe, aby HR-V získalo maximum priestoru pre pasažierov.

Zdroj: Honda
Zdroj: Honda

“Magič” Seats

Ak si niekto kúpi SUV, očakáva od neho aj istú mieru praktickosti. Tá je v Honde podčiarknutá vďaka technológii Magic Seats, ktorá umožňuje vyklopiť zadné sedáky nahor a vytvoriť tak celkom slušné odkladacie miesto tam, kde zvykne byť druhý rad sedadiel.

Motorizácia neznáma

To, aký motor bude mať nová HR-V, zatiaľ nie je jasné. Môžeme však vychádzať z už aktuálnych motorizácií s technológiou e:HEV. Vzhľadom na rozmery auta je najpravdepodobnejšia kombinácia elektromotora s 1,5 litrovým benzínovým agregátom. V Jazze poskytuje výkon 80 kW. To však neznamená, že vo väčšom HR-V by táto konfigurácia nemohla mať aj vyšší výkon. Do predaja sa dostane v druhej polovici tohto roka.