Neuveriteľné: Na tento Renault vám stačí len 6 priemerných platov!

4092
Renault Triber AUTOGRÁTIS

Dobre, z fleku priznávam, že za bulvárnym titulkom stojí trocha odlišná a krutá realita. Áno, Renault Triber je skutočne vozdilo pre 7 pasažierov s relatívne bohatou výbavou za sumu nižšiu, než je 6 priemerných slovenských platov. Problém je v tom, že u nás si ho nekúpite.

Zatlačte slzu – účel niekedy jednoducho svätí prostriedky. Zatiaľ, čo v Európe sme si zvykli na vysoký bezpečnostný a komfortný štandard nových automobilov, v Indii je situácia trocha iná.

Renault Triber AUTOGRÁTIS

Nie je čo závidieť

Veľká časť ľudí sa na indických cestách stále prepravuje na nebezpečne preplnených motocykloch. Akýkoľvek bezpečnostný štandard akéhokoľvek automobilu je teda určite lepší – miestne predpisy sú pre konštruktérov áut veľmi benevolentné. Indii a establišmentu v nej tak ide prevažne o to, dostať ľudí z motoriek do automobilov za každú cenu. Renault tak mohol obísť nákladné bezpečnostné štruktúry, aj vďaka ktorým sú európske autá nákladnejšie na výrobu a vývoj.

Renault Triber AUTOGRÁTIS

Nie je to však len o bezpečnosti. Pod kapotou sympatického a nevýrazného malého crossoveru, ktorý sa pohybuje od MPV k SUV, pracuje skromná litrová benzínová jednotka s výkonom 54 kW (72 koní). Jej maximálny krútiaci moment predstavuje 96 newtonmetrov, takže prichádza k dispozícii s jednoduchým päťstupňovým manuálom, alebo efektívnejším šesťstupňovým automatom – samozrejme, za príplatok.

Renault Triber AUTOGRÁTIS

Vzhľadom k zámeru Triberu neprekvapí, že je na malom pôdoryse vybavený až siedmimi sedadlami. Čo však prekvapí určite, to je jeho základná výbava, ktorá obsahuje digitálny prístrojový štít, veľký displej infotainmentu, LED denné svetlomety alebo klimatizáciu – hovoríme predsa o Indickom polostrove, kde sa denné teploty šplhajú do nepríjemných výšin (už teraz).

Renault Triber AUTOGRÁTIS

A predovšetkým je tu cena. Tá predstavuje ekvivalent 5800 €, čo pri súčasnom priemernom plate na Slovensku znamená menej ako pol roka práce! Je nám jasné, že táto cena má svoje opodstatnenie v nižších jazdných, ekologických aj bezpečnostných štandardoch, napríklad ako pracovné vozidlo by sa po úpravách mohol Triber uživiť aj v Európe.

Renault Triber AUTOGRÁTIS

A čo na to Renault? Podľa dostupných informácií to vyslovene nevylučuje…

NEPPREHLIADNITE:

Finančná správa pritvrdzuje! Bude zadržiavať vodičáky