Najlacnejšia vs. najdrahšia. Porovnali sme základnú Octaviu s “plnkou”

4266
Zdroj: Konfigurátor Škoda
" "

Škoda Octavia je slovenským autom roka 2021 a legendou azda všetkých rokov. Aký je skutočný rozdiel medzi základom a plnou výbavou?

Škoda Octavia je najlegendárnejším autom na Slovensku. Nie je však najpredávanejším, tým je Škoda Fabia. Ale za druhú priečku sa tiež netreba hanbiť. Je tu s nami už od roku 1996 a Slováci na ňu jednoducho nedajú dopustiť. Za tie roky sa zmenila z auta pre nižšiu strednú triedu na plnohodnotného konkurenta v strednej triede. Poďme sa preto pozrieť do konfigurátora a cenníka. Čo všetko taká Octavia súčasnosti ponúka?

Základ od 19 220 eur

Na výbavové stupne Active, Ambition a Style sme už zvyknutí. Za svoje peniaze dostanete v základe jednolitrový trojvalec s výkonom 110 koní a šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Doplnený bude výbavou Active a ak ste čítali naše porovnanie najlacnejšej a najdrahšej Fabie, tu je zoznam základnej výbavy dlhší.

Nechýbajú bezpečnostné systémy, ktoré sú dnes už povinnou jazdou stanovenou Európskou úniou. Nájdete tu ale aj 8,25 palcové multimédiá, manuálnu klimatizáciu, LED svetlá, bezkľúčové štartovanie a záruku na 5 rokov alebo 100 000 kilometrov.

Zdroj: Cenník Škoda

Strop za viac ako dvojnásobok

Nájsť tú najvyššiu výbavu Octavie bude podstatne náročnejšie. Tradične ale začíname najvyšším výbavovým balíčkom a najdrahšou motorizáciou. Pod kapotu si zvolíme benzínový plug-in hybridný 1,4 TSI iV s nekompromisným výkonom 245 koní a automatickou šesťstupňovou prevodovkou.

Zdroj: Konfigurátor Škoda

Naša top Octavia bude, samozrejme, vybavená stupňom RS. Táto kombinácia začína na sume 38 850 eur. Ozaj, ak by ste mali záujem o kombi, priplatíte si 950 eur, a to aj pri lacnejších špecifikáciách. My však ostávame pri liftbacku.

Zdroj: Konfigurátor Škoda

Vo výbave RS dostanete štandardne bezkľúčový systém, alarm, parkovacie senzory vpredu, Full LED Matrix svetlá, virtuálny kokpit a 10-palcový infotainment. K tomu zo stupňa Ambition automatickú klimatizáciu, parkovacie senzory vzadu, tempomat, vyhrievané sedadlá a kopu ďalšieho. Nám to však nestačí. Plnou parou vpred do príplatkovej výbavy!

Zdroj: Konfigurátor Škoda

V lakovni poprosíme oranžovú Phoenix metalízu (616 eur), v doplnkoch zas Challenge Paket Plus s adaptívnym podvozkom, 19-palcovými antracitovými diskami Altair, systémami Side Assist a Rear traffic alert, špeciálnymi sedadlami AGR a ďalším za 3716 eur. K tomu vyhrievané zadné sedadlá (169 eur), vyhrievané čelné sklo (286 eur), trojzónovú automatickú klimatizáciu (269 eur), head-up displej (665 eur), nezávislé kúrenie (1233 eur), akustické okná a tónované čelné sklo (123 eur), Crew Protect Assist (180 eur), bočné airbagy vzadu a stredový vpredu (314 eur), LED hmlovky s funkciou prisvecovania do zákrut (116 eur), Travel Assist (245 eur), Asistent rozpoznania únavy (44 eur), Simply Clever paket (143 eur), 230V zásuvka a 5x USB-C (257 eur),elektronicky ovládané ťažné zariadenie (922 eur) a zadný stierač (137 eur). Celkový medzisúčet 48 285 eur.

Aj Škoda merch, poprosíme

Škoda však ponúka aj doplnky priamo určené pre Octaviu. Napríklad vyberateľný vak (119 eur), sieťky v kufri (71 eur), strešný nosič (191 eur), 400-litrový strešný box (599 eur), sadu celoročných kobercov (35 eur), smartholder s vešiakom alebo stojanom na tablet (29 eur) a plastovú vaňu do batožinového priestoru. Výsledná cena aj so všetkými možnými doplnkami tak bude 49 368 eur.

Zdroj: Konfigurátor Škoda

To však ešte stále nie je všetko. K našej Octavii si želáme aj predĺženú záruku až na 5 rokov alebo 150 000 kilometrov za 237 eur. Ďalej nabíjací kábel (149 eur), taška pre prenos káblu (75 eur) a čistič káblu (8 eur). No a keďže sme Škoda pozitívni, radi si objednáme aj riešenie domáceho nabíjania priamo od Škody. Najlepší je wallbox Connect+ za 1310 eur. Finálna cena je teda 51 147 eur so všetkým. Našu konfiguráciu si môžete načítať TU.