Automobilka potvrdila, že koncept Electric Sport plánuje pretaviť do sériového modelu. Nevynechala ani manuálnu prevodovku. I keď, pôjde len o simuláciu.
Elektromobily sú známe svojou konštrukčnou jednoduchosťou. Nepotrebujú tisíce mechanických súčiastok motora a ani prevodovku. Niektoré špičkové modely, ako napríklad Porsche Taycan či Audi e-tron GT, ju dostali. Má však len dva stupne a je automatická. Čo by ste ale povedali na to, keby ste do svojho elektromobilu mohli dostať starý dobrý manuál? Lexus má riešenie, i keď dosť svojské.
Celý hype sa točí okolo konceptu Electric Sport. Lexus sa totiž vyjadril, že ho plánuje dostať do sériovej verzie. Pôjde o elektrický superšport, ktorého úlohou bude zatieniť krátko vyrábaný vysoko výkonný model LFA s atmosférickou V10. A práve manuálna prevodovka je to, čo by pre jazdný zážitok inžinieri radi zachovali aj v modeli, ktorý ju vôbec nepotrebuje.
Technológia je úplne jednoduchá. Magazín Top Gear v rozhovore s riaditeľom Lexusu zistil, že riadiaca jednotka jednoducho zastropuje výkon a ťah elektromotora s ohľadom na aktuálne zvolený prevodový režim. Pôjde teda o simuláciu manuálnej prevodovky, čiže po technickej stránke žiaden manuál, no pre vodiča áno.
O samotnom sériovom modeli zatiaľ veľa známe nie je. A samotný riaditeľ Koji Sato prízvukoval, že manuálna prevodovka je zatiaľ iba jedným z možných riešení. Už teraz však vieme, že superšport bude schopný prejsť na nabitie okolo 700 kilometrov a zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa bude nachádzať niekde pri hranici dvoch sekúnd.