Nový Land Rover Discovery Sport sa z určitej časti zakladá na modeli Range Rover Evoque. Ide predovšetkým o predné časti podvozka a motorizácie. Platforma novinky je odľahčená, kombinuje vysokopevnostnú a ultravysokopevnostnú oceľ spolu s hliníkom.
Priestranná kabína
Discovery Sport je pomerne priateľne dlhý (4,59 m) a s rázvorom náprav 2,74 m ponúka posuvný druhý rad sedadiel, ktorým možno nastaviť pohodlie v strede/vzadu sediacich. Rozprávame totižto o karosérii 5+2.
Technika
Podobne ako základy, tak aj agregáty si požičia od Evoque-u. Ponúkne benzínový dvojliter Si4 poskytujúci výkon 240 koní a 340 Nm. Diesel zastupuje 2.2 TD4, ktorý konštruktéri naladili na 190 konských síl a 420 Nm. Manuálna prevodovka je štandardom len pre vznetový agregát, druhou možnosťou je deväťstupňová automatická prevodovka ZF. Figurujú v nej nakrátko naukladané nižšie stupne, vďaka čomu má jednotku oveľa kratšiu a silnejšiu a za bežných okolností je pri štarte zaradená rovno dvojka. Vyššie kvalty zabezpečia príjemnú dynamiku a spotrebu.
Schopný aj v teréne
Samotná prevodovka už načrtáva niečo o tom, že nejde len o bežné cestné SUV. Nový off-road z Britských ostrovov má okrem toho aj slušné nájazdové uhly a svetlú výšku až 212 mm. Pohon oboch náprav je pre benzín samozrejmosťou (k nafte za príplatok), zabezpečuje ho medzinápravová spojka Haldex piatej generácie. O zastavovanie sa starajú ventilované kotúčové brzdy s diskami 325 mm vpredu a 300 mm vzadu.
Komfort
V základnej výbave má Discovery Sport bežné halogénové svetlá s denným svietením, vo vyšších úrovniach sú xenóny a LED. O komfort cestujúcich sa stará napr. armáda elektronických systémov, dvojzónová klimatizácia, 8-palcová obrazovka s infotainmentom a 10-členná zostava reproduktorov. Subwoofer je za príplatok. Na výber bude 9 farieb karosérie.
Štítok Sport dodal Land Roveru Discovery dynamického ducha. Na predaj už budúci rok.