Nová (zatiaľ iba elektrická) KONA uzrela svetlo sveta oficiálne dnes. Technologicky vychádza z elektromobilu, čo jej prináša mnohé výhody.
Najprv elektrina, neskôr z nej odvodené spaľováky. Postup vývoja, ktorý volí len minimum automobiliek, vyvrcholilo do druhej generácie s futuristickým dizajnom a aj väčším priestorom.
Začneme rozmermi
Takmer 18 centimetrov do dĺžky, 2 a pol centimetra do šírky, 2 centimetre do výšky a až 6 centimetrov rázvoru. Taký je nárast druhej generácie po každej stránke. Kufor pritom narástol z 374 litrov na 466 litrov, čo predstavuje nárast takmer 100 litrov. Elektromobilu pribudne aj 27-litrový predný kufor.
Futuristický dizajn
EV-to-ICE. Tak sa nazýva stratégia vývoja, ktorým Kona prešla. Spomínaný postup od elektra k spaľováku sa v praxi prejavuje tým, že aerodynamika hrá prím aj v dizajne. S koeficientom odporu vzduchu na úrovni 0,27 sa radí medzi špičku. Krivky bez výraznejších previsov a záhybov sú v elektrickej verzii doplnené špeciálnym osvetlením Pixelated Seamless Horizon Lamp a svetelným podpisom.
V interiéri sa slovíčko “futurizmus” skloňuje naďalej. Nová Kona sa viac podobá na sériu IONIQ ako na prvú generáciu. Palubnej doske dominujú dva 12,3-palcové displeje spojené do jednej panoramatickej obrazovky. V rámci nového usporiadania sa volič prevodových stupňov premiestnil zo stredovej konzoly za volant, čo vytvára viac úložného priestoru v oblasti otvorenej konzoly.
V novej Kone zaradí Hyundai do ponuky aj relaxačné sedadlá vodiča a spolujazdca, čím posúva komfort na úroveň áut vyšších tried. Automobilka v súvislosti s ním sľubuje menšiu únavu chrbtice po a počas jazdy.
Elektromobil so všetkým, ako má byť
Pokiaľ hovoríme o elektrickej verzii Kony, tá ponúkne prakticky všetko, čo dostanete aj v sérii IONIQ. Prichádza s teplotným manažmentom batérie účinným až do teploty -30 stupňov, ale aj so systémom V2L, vďaka ktorému dokážete v prípade potreby napájať svoje spotrebiče priamo z akumulátora elektromobilu. Rovnako je na palube aj systém i-PEDAL s nastaviteľnou (alebo inteligentnou automaticky regulovanou) úrovňou rekuperácie.
O akusticky komfortnejšiu jazdu sa stará aj systém e-ASD, ktorý vytvára virtuálny zvuk meniaci sa v závislosti od rýchlosti jazdy, zrýchlenia, krútiaceho momentu. Tento generovaný zvuk je možné prispôsobovať v nastaveniach auta na základe preferencií vodiča.
Neustále pripojené
Hyundai Kona visí neustále na internete. Vďaka tomu ponúkne cloudové aktualizácie, ale aj možnosť otvárať a štartovať auto mobilom prostredníctvom technológie NFC s názvom Digital Key 2 Touch. Zároveň pôjde o prvý Hundai s technológiou Connected Car Navigation Cockpit s prepracovanou a intuitívnejšou grafikou máp a navigácie.
Systém Smart Sense ADAS je balíkom bezpečnostných prvkov, ktoré vo svojom segmente vynikajú. Medzi ne patrí napríklad rozpoznávanie únavy vodiča so schopnosťou zakročiť, diaľkový inteligentný parkovací asistent, monitor sledovanie mŕtveho uhla, predkolízny asistent so schopnosťou uskutočniť vyhýbací manéver a množstvo ďalších.
Elektrický dojazd 490 kilometrov
Elektrická kona bude dostupná vo dvoch špecifikáciách, vždy s pohonom prednej nápravy. Štandardná batéria s kapacitou 48,4 kWh bude spojená s elektromotorom, ktorého výkon bude predstavovať 114,6 kW. Väčšia, 65,4-kilowatthodinová, batéria dostane až 160 kW výkonu. Obe verzie pritom poskytnú 255 Nm najvyššieho krútiaceho momentu.