Exkluzivitka na predaj! Z tohto Ferrari vyrobili len 19 kusov a cenovka vám vyrazí dych

843

Ferrari 500 TRC Spider z roku 1957 je skutočným unikátom. V USA ho vydražia už v auguste.

Ak zablúdite na stránku aukčnej siene RM Sotheby’s, vždy nájdete niečo exkluzívne. No model 500 TRC Spider by Scaglietta je jedným z najunikátnejších vozidiel automobilovej pretekárskej histórie. Postavili iba 19 exemplárov a osemnásty je práve na predaj. Až doteraz bol súčasťou viac ako stomiliónovej zbierky Oscara Davisa, bývalého riaditeľa Hayward Industries, ktorého poklad sa postupne dostáva do dražby po jeho minuloročnej smrti. Odhadovaná predajná cena? Niekde medzi 8 a 10 miliónmi dolárov.

Zdroj: RM Sothebys

Pretekár srdcom i dušou

Dražený model je vylepšením modelu 500 TR z roku 1956, ktorý konštruktéri položili nižšie k zemi tak, aby spĺňal nové štandardy FIA. Osemnásty kúsok nebol vždy zberateľským. Skutočne sa postavil na pretekárske trate tých najrôznejších súťaží. V roku 1957, kedy ho vyrobili, sa zúčastnil pretekov 24 hodín Le Mans. Nasledovali Mille Miglia, 12 hodín Sebringu či 1000 kilometrov na Nurburgringu. Počas šiestich rokov svojej “aktívnej kariéry” 500 TRC Spider získalo 18 ocenení, z toho 12 boli celkové víťazstvá alebo prvenstvá vo svojich kategóriách.

Zdroj: RM Sothebys

Aby toho z hľadiska výnimočnosti nebolo málo, model 500 TRC je posledným modelom Ferrari so štvorvalcovým motorom. Ten mal objem 2 litre, čerpal zmes z dvoh karburátorov Weber a produkoval na tú dobu extrémnych 190 koní. V spolupráci so štvorstupňovou manuálnou prevodovkou táto motorizácia stačila na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 246 km/h.

Zdroj: RM Sothebys

S motorom Ford

Osud tohto konkrétneho kúsku bol na istú dobu spojený s výmenou motora, ku ktorej museli technici pristúpiť po poruche jedného z ventilou. Po dobu približne 20-tich rokov sa pod kapotou Ferrari 500 TRC Spider nachádzala najprv V8-ička od Fordu a potom továrenský motor Ferrari 131C totožný s pôvodným. Až v 80-tych rokoch sa podarilo objaviť a zrekonštruovať originálny motor, a tak je auto i dnes prakticky v pôvodnom stave.