Dizajn nového BMW Radu 2 vo verzii Coupé si zachoval malé prieduchy na prednej maske. Vyzerá zabijácky.
Odkedy sa do portfólia BMW Radu 2 dostali okrem rodinného MPV aj atraktívne kupé, existuje podľa nás len málo lákavejších áut. Nové BMW Radu 2 Coupé nie je výnimkou. Vyzerá ešte ostrejšie ako Gran Coupé, ktoré už poznáme.
S decentnými obličkami
Dizajn auta nie je až taký prekvapivý. Ostré a prísne oči v podobe svetlometov sú doplnené mriežkou chladiča tradične predelenou na dve polovice. Takzvané obličky však ostali veľmi decentné. Vo väčšine nových modelov sa tiahnu celou výškou prednej masky, tu vyzerajú skôr ako z legendárnych starších ročníkov.
Na športovú funkcionalitu sa nezabudlo tiež. Spomínaná maska obsahuje aktívne klapky, ktoré motoru posunú len toľko vzduchu, koľko potrebuje. Spätné zrkadlá majú aerodynamický kryt zo športových modelov s označením M.
Dĺžka auta narástla o 13,6 centimetra a o viac ako 5 centimetrov narástol rázvor kolies. Zadný spojler je nielen dizajnovým, ale aj technickým rišením. Aerodynamický zdvih je vďaka nemu zredukovaný na polovicu.
Interiér nového Radu 2 Coupé už môžete poznať z iných drahších modelov mníchovskej značky. Prvýkrát sa tu objavuje príplatkový HUD-displej a nový multifunkčný volant, ktorý príde už v štandarde.
Príde aj šesťvalec
V6? Nie, I6! BMW Radu 2 bude dostupné v konfigurácii s radovým šesťvalcom s výkonom 374 koní a pohonom xDrive s možnosťou pohonu zadných kolies prevzatou z Radu 4. Výkon je oproti predošlej generácii zvýšený o 34 koní a krútiaci moment dosahuje až 500 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 4,3 sekundy. Veľké a výkonné auto v malom šate. Taký bude Rad 2. Športový zadný diferenciál bude pri najsilnejšej verzii dostupný už v základe, pruženie M Sport si dokúpite.
Ponuka motorov samozrejme poskytne aj slabšie a úspornejšie možnosti. Štvorvalec 230i Coupé ponúkne 245 koní a 220i Coupé 184 koní. Zaobstarať si budete môcť aj dvakrát preplňovaný naftový agregát doplnený mild-hybridnou architektúrou. Ponesie názov 220d a schopnosť rozcválať až 190 koní s krútiacim momentom 400 Nm.