Máme skvelú správu pre kohokoľvek, kto nutne potreboval niečo ako Lamborghini Urus, no nemal naň žalúdok. V Devínskej Novej Vsi vyrábané a v Los Angeles predstavené, Audi RS Q8 má rovných 600 koní, ešte drzejší vzhľad a efektivitu asynchrónnej lokomotívy.
Nové Audi RS Q8 je dokonca také megalomanské, že aj samotné vedenie Audi má pred ním rešpekt. Je to prvý model zo spektra veľkých SUV a prvý model s číslicou “8” v názve, ktorý dostal svoju RS verziu.
Nezmyselne veľa výkonu
Ako to už pri RS-kových modeloch býva, aj RS Q8 produkuje na kľukovom hriadeli svojho dvakrát prepĺňaného osemvalca 4,0 TFSI čísla, ktoré naháňajú strach. Napríklad rovných 600 koní alebo 441 kilowattov výkonu a až 800 newtonmetrov v rozpätí 2200 a 4500 otáčok za minútu.
To stačí, aby Audi RS Q8 zrýchlilo na stovku rýchlejšie, než poviete “Hochgeschwindigkeit”: čiže za rovných 3,8 sekundy, pričom na 200 km/h je už za 13,7 sekundy. Môžete trikrát hádať, na akej rýchlosti sa zrýchľovanie zastavuje: je to gentlemanských nemeckých 250 kilometrov za hodinu.
Ale v Audi chcú, aby si trocha užilo aj vaše svedomie, preto RS Q8 vybavili palubným 48V mild-hybridným systémom. Ten vie rekuperovať pri brzdení až 12 kilowattov energie, ktoré si uschová v malej li-ion batérii na horšie časy. Pri pustení nohy z plynového pedála medzi 55 a 160 km/h potom RS Q8 zváži dve možnosti, čo so sebou: buď rekuperuje energiu alebo “plachtí” s vypnutým motorom až 40 sekúnd v kuse.
Chýba už len kávovar
Nové RS Q8 prichádza s nášupom zaujímavých praktických technológií, ako sa na Audi patrí. Zoberme si napríklad systém start-stop, ktorý – podobne ako systém rekuperácie – spolupracuje s prednou kamerou a motor naštartuje už vtedy, keď sa v kolóne rozbehne auto pred vami.
Alebo napríklad pre Audi už typické riadenie všetkými štyrmi kolesami. Je tu aj adaptívne vzduchové odpruženie, ktoré umožňuje variovať svetlú výšku auta až o 90 milimetrov. Za príplatok potom dostanete aktívnu stabilizáciu EAWS, integrovanú do 48-voltového palubného systému. V tomto aute skrátka chýba už len kávovar.
A ozaj, keby ste náhodou uvažovali, v ktorej ťažkotonážnej sfére sa pohybujeme, tak vedzte, že na želanie až 23-palcové kolesá RS Q8 hostia 10-piestikové brzdiče. To nie sú brzdy. To je hydraulický lis na kotúče s priemerom 420 milimetrov vpredu a 370 milimetrov vzadu. Ja neviem… Ešte stále chcete ten Urus?