Ako vznikol magazín AUTOGRÁTIS?

Originálna myšlienka
Na Slovensku vychádza zhruba desiatka platených motoristických magazínov. Na ich získanie potrebujete na danom predajnom mieste (trafika, obchodné centrum, čerpacia stanica) zaplatiť čiastku od 50 centov do takmer 4 EUR. Tie drahšie sú však prémiové časopisy s obsahom prevyšujúcim 100 strán. Tie sú na Slovensku dokopy tri. AUTOGRÁTIS však tvorí alternatívu k tým ostatným, bežným neprémiovým (ale stále plateným) časopisom.  Rozhodli sme sa dať komerčnému motoristickému časopisu unikátnu vlastnosť – a to bezplatnú distribúciu. Napriek tomu nejde o spravodaj alebo leták, aký ste zvyknutí dostávať do poštovej schránky. AUTOGRÁTIS nie je inzertný plátok, ale plnohodnotný motoristický časopis. Nechýba mu však kreatívna grafika, originálny a zaujímavý obsah.Tvoria ho rokmi praxe overení motoristickí novinári s adekvátnym vzdelaním a skúsenosťami, ktoré su nevyhnutné pre tvorbu atraktívneho média. Vyvraciame mýtus, že ak dostane človek niečo zadarmo, neváži si to a nevenuje tomu takú pozornosť ako keby si za to zaplatil. Dôkazom toho je čoraz väčší ohlas verejného publika a jeho pozitívne vnímanie „ceny“ magazínu.

Distribúcia a cieľová skupina
Časopis vychádza v náklade 34 000 výtlačkov a na distribučných miestach je dostupný zadarmo. Takýto náklad a následne nulovú „remitendu“ z jeho distribúcie nedosahuje žiadne iný motoristický časopis na Slovensku. Pre tieto atribúty sa z AUTOGRÁTISu stal za necelý rok obľúbený titul. Od Holíča až po Humenné. Distribučné miesta sú najpočetnejšie zastúpené na západnom Slovensku, v samotnej Bratislave je ich vyše 30. Distribučné miesta sú prvoplánovo lokalizované tam, kde sa zdržujú motoristi. Oni sú základnou cieľovou skupinou magazínu, preto sa mesačník AUTOGRÁTIS dostáva do rúk čitateľom prostredníctvom čerpacích staníc AGIP, OMV a SHELL. Ďalej ho nájdete v obchodnom centre AVION BA, vybraných OC MAX (pri eskalátoroch do podzemných garáží), na dopravných inšpektorátoch a rôznych iných miestach. Spolu ich je až 196. Na každom z nich sa dodaný počet výtlačkov rozdá bezozbytku. Viac na mape distribúcie magazínu AUTOGRÁTIS.

Nový VW TIGUAN

Obsah
Prvé číslo magazínu AUTOGRÁTIS vyšlo v apríli 2013. Odvtedy sa časopis vyvíjal dynamicky po stránke dizajnu aj obsahu, rástol počet jeho distribučných miest z pôvodných 120 na dnešných 196. Tvorba magazínu AUTOGRÁTIS je neutíchajúci pracovný proces plný kreativity a pozitívnych myšlienok. Z prieskumu trhu vyplýva, že motoristické časopisy si čitatelia kupujú najmä kvôli testom automobilov. Preto sme tomuto prispôsobili aj tvorbu AUTOGRÁTISu. Minimálne 50% jeho 44-stranového obsahu dnes tvoria redakčné testy áut. Pri ich písaní sa usilujeme o zachovaní objektivity, vždy berieme do úvahy cieľovú skupinu pre ktorú je dané auto určené. A tomu prispôsobujeme aj priebeh testu.

Kreativita je esenciou každého redakčného dňa
V redakcii sme vďační za každý pozitívny podnet pricháduajúci zvonka, od našich čitateľov. Počas existencie čisto offlineovej podoby (print)  na svojej fanúšikovskej stránke na Facebooku už viac ako 8000 fanúšikov. To všetko za 8 mesiacov od začiatku vydávania. Toto „opáčenie“ je pre nás jasným signálom úspešného zásahu trhu. Preto sme od 14. januára 2014 spustili pre širokú motoristickú verejnosť aj online portál Autogratis.sk, naša fanúšikovská základňa odvtedy iba narastá. Tešíme sa ohlasom našich čitateľov, ktorí neraz kvitujú kvalitu spracovania média. Tú sme nastavili tak, aby po technickej aj grafickej stránke vnímal čitateľ vyššiu úroveň spracovania ako dokonca pri niektorých bežných platených motoristických tituloch.