Obávame sa však, že sme šokovaní hneď dvomi spôsobmi – pozitívne aj negatívne. Problém je totiž v tom, že zatiaľ, čo sa pod kapotu najostrejšej Corolly dostal nabúšený trojvalec z GR Yarisu, samotné auto sa s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane do Európy.
Vyzeralo to tak, že sa to stane. A ono sa to aj stalo, no zatiaľ len na americkom trhu – veľmi potentné vnútornosti z GR Yarisu si našli svoju cestu aj do väčšej a všeobecne využiteľnejšej GR Corolly.
Zafúkalo do turbíny
Áno, pod kapotou sa nachádza GR Yarisu podobný trojvalec G16E-GTS, no vo svojom druhom vydaní z neho Toyota vytlačila až 300 konských síl (224 kilowattov) v 6500 otáčkach za minútu. Masívny výkon sprevádza aj nemenej impozantný krútiaci moment 370 newtonmetrov, ktorý je dostupný od 3000 do 5500 otáčok za minútu. Príde vhod, keďže Corolla váži o 194 kilogramov viac ako Yaris.
Máme tu teda o celých 43 koníkov silnejšiu zostavu, ako v GR Yarise, no identickú 6-stupňovú manuálnu prevodovku s funkciou automatických medziplynov. Yarisu akoby z oka vypadla aj distribúcia sily na všetky štyri kolesá – systém GR-Four rozdeľuje kilowatty a newtonmetre medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 60:40, 50:50 a 30:70, konkrétne nastavenie je v mene japonskej úslužnosti totálne na vás.
Nielen motor
GR Corolla sa od obyčajnej Corolly líši aj použitím inak modifikovanej platformy GA-C s prepracovanou tuhosťou, kapota aj panely predných dverí sú navyše vyrobené z hliníka. Takáto Corolla by mala mať aj zakrytovaný podvozok pre zníženie aerodynamického odporu.
Odpruženie tohto veľmi-hot-hatchu pozostáva zo zavesenia typu MacPherson vpredu a dvojitých lichobežníkov vzadu. GR Corolla jazdí na 18-palcových, 15-lúčových kolesách s lesklým čiernym povrchom s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 s rozmerom 235/40 R18.
Na brzdenie má nadopovaná Corolla až 14-palcové vetrané kotúče (to je rozmer disku kolesa na aute autora, pozn.red.) s brzdičmi so štyrmi piestikmi, vzadu sú taktiež vetrané kotúče s dvojpiestovými strmeňmi s rozmermi 11,7 palca.
V interiéri pribudol povinný branding a performance obrazovka, ktorá zobrazuje zvolený režim pohonu všetkých kolies, tlak turba, indikátor zaradenej rýchlosti a otáčkomer. Radiacu páku potom Toyota umiestnila na “miesto, kde je jazdcova ruka prirodzene znížená od volantu”. Puntičkári.
Ako veľmi je táto vec rýchla, alebo či sa nakoniec predsa objaví aj v Európe, to ukáže až čas. No zatiaľ to vyzerá tak, že na všetky podrobnosti si musíme počkať až na test od ľubovoľného severoamerického kolegu. Tešíme sa aj tak!