TEST Peugot 408 Plug-in hybrid: Podľa trendov (VIDEO a FOTO)

1999
Zdroj: Rasťo Bujna

Keby automobilka mala v tomto období prísť s novým autom, aké by to asi bolo? V Peugeote v tom majú jasno. Horúcou novinkou je SUV kupé.

No dobre. Crossover kupé. Ale pointa zostáva. Peugeot 408 predstavili iba minulý rok v júni a ide o úplne nové auto. Takýto model ešte značka s francúzskym levom nemala.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Stojí na platforme EMP2 po boku 308-ičky, Oplu Astra alebo Citroënu C5 X, ku ktorému má najbližšie. Dizajn nasleduje trendy, ktoré nastavila 308-ička. Dokonca až tak, že pri pohľade priamo spredu ide o prakticky totožné auto.

V našej najvyššej výbave GT máme vertikálnu mriežku chladiča, matrixové Full LED svetlomety, po bokoch naleštené logo leva a 19-palcové disky kolies výlučne pre GT verziu. Od B-stĺpika prichádzajú zatmavené okná a vzadu skosená strecha s muskulatúrnym spojlerom.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Interiér už poznáte

Aj v interiéri je podobnosť s menšou 308-ičkou jasne badateľná. Je moderný a po nastúpení vás perfektne obklopuje pocit mäkkých materiálov s množstvom obrazoviek. Nechýba viacúrovňový 10-palcový i-Cockpit či lesklé 10-palcové multimédiá a pod nimi displej i-Toggle s piatimi rýchlymi voľbami.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Okrem digitálnych vychytávok nám Peugeot do výbavy GT nabalil aj niekoľko luxusných prvkov. Napríklad vyhrievaný športový volant, tmavé čalúnenie stropu, športové sedačky, športové pedále, hliníkové ozdoby, bezrámové spätné zrkadlo a aj klimatizáciu so senzorom na čistotu vzduchu.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Čo sa týka posedu za volantom, ako býva pri Peugeotoch zvykom, tu som si svoju ideálnu polohu chvíľu hľadal. Ale podarilo sa. V 408-ičke sedíte viac ležmo a na prístrojový štít sa pozeráte ponad veniec volantu. Sedenie vzadu patrí medzi menej priestranné najmä vtedy, ak na mieste vodiča či spolujazdca sedia vysokí cestujúci.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Kufor s objemom 454 litrov sa radí medzi tie menšie. Ale v tomto prípade je to aj preto, lebo tu máme plug-in hybrid a príplatkové audio Focal. Bez týchto dvoch vymožeností by 408-ička poskytla 536 litrov, a to už je takmer rovnako ako v súrodencovi Citroëne C5 X.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Bez nafty

Peugeot 408 dostanete na Slovensku iba ako benziňák alebo plug-in hybrid. Ak sa rozhodnete pre benzín, dostanete jedna-dvojku s názvom Puretech 130. Potom je tu plug-in hybrid s výkonom 180 alebo 225 koní. Obe nabíjateľné motorizácie fungujú na princípe 1,6-litrového štvorvalca, ktorého výkon sa odlišuje v závislosti od verzie. Výkon elektromotora zostáva rovnaký. Ten je v oboch špecifikáciách 110 koní.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Testovaná silnejšia verzia poskytuje najvyšší krútiaci moment 360 Newtonmetrov a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. A vďaka kombinácii elektra a spaľováku ide o fakt svižné auto. A to sa nemení ani vtedy, keď sa baterka dostane na nulu.

Zdroj: Rasťo Bujna
Zdroj: Rasťo Bujna

Rozdiel v priemernej hmotnosti je medzi spaľovacou a elektrifikovanými verziami približne 300 kíl a je ho cítiť. Pre komfort jazdy však hmotnosť vôbec nie je zlá. Auto nie je až také našponované, podvozok výborne žehlí nerovnosti a tie kilá navyše v zákrutách nie je až tak cítiť. Otázne len je, či je prírastok hmotnosti cítiť aj na spotrebe. S vybitou batériou sme jazdili v priemere za 7,6 l/100 kilometrov a auto pracovalo ako hybrid úplne výborne. Napríklad pri posúvaní v zápche si spaľovák vôbec nezaplo.

Ak sa rozhodnete nabíjať, budete to robiť predovšetkým na domácom wallboxe alebo na mieste, kde strávite viac času. Je tu totiž iba klasická AC zásuvka. My máme za príplatok zosilnený nabíjací výkon 7,4 kilowattu, ktorý zvládne celú baterku naplniť za 1 hodinu a 40 minút. Skvelý dizajn, luxus na palube a komfortná jazda. Taký je Peugeot 408 zrodený v súlade s dnešnými trendmi.

Cena od: Peugeot 408 PureTech 130 Allure: 31 990 eur
Cena testovanej verzie od: Peugeot 408 Hybrid 225 GT: 46 990 eur
Euro NCAP: 4 (2022)
Registračná daň: 265 eur
Záruka: 4 roky / 80 000 km
Typ pohonu: PHEV, benzín
Valce: 4
Zdvihový objem [cm3]: 1598
Najvyšší výkon spal. motora [kW(k) / ot./min.] 132(180) / 6000
Najvyšší výkon systemu [kW(k)] 165(225)
Najvyšší krút. moment [Nm / ot./min]: 360
Maximálna rýchlosť [km/h]: 233
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]: 7,8
Spotreba WLTP [l/100 km] 6,3 (po vybiti)
Batožinový priestor [l]: 454
Objem nádrže [l]: 40
Kapacita trakčnej batérie [kWh]: 12,4
Pohotovostná hmotnosť [kg]: 1825
Dĺžka [mm]: 4687
Šírka [mm]: 1859
Výška [mm]: 1487
Rázvor [mm]: 2787