TEST: Opel Cascada | Bez vetra vo vlasoch

Nemecká automobilka Opel má vo svojom portfóliu aj niekoľko skutočne exkluzívnych kúskov. Kabriolet Cascada je jedným z nich.

2170

Slovensko bohužiaľ neleží na Istrii ani na Azúrovom pobreží. Kabriolety preto u nás nie sú veľmi rozšírené. Veď ani samotné automobilky nemajú v ponuke toľko otvorených áut, obzvlášť nie v nižšej strednej triede. Je totiž verejným tajomstvom, že Cascada je vlastne Astra kabriolet, teda auto zo segmentu C. Na rozdiel od svojho predchodcu, Astry Twin Top, dostala úplne originálny názov Cascada, ktorý maskuje jej pôvod. Kovovú skladaciu strechu Astry Twin Top nahradila v prípade Cascady klasická plátenná, ktorá dodáva autu viac šarmu a elegancie. Okrem estetiky však konštruktéri Oplu zvládli aj praktickú stránku – Cascada je príjemná aj so stiahnutou strechou. Nemal som v nej totiž pocit, že by mi prúd obtekajúceho vzduchu chcel odtrhnúť hlavu, ako to je u väčšiny otvorených áut bežné.

Prvá trieda

Palubnú dosku už poznáme z Astry, ale interiéru testovanej Cascady výrazne dominovalo luxusné kožené čalúnenie. Na prvý pohľad (a dotyk) mi bolo jasné, že to nebude obyčajná koža. Za príplatok 2 700 € vám v Opli potiahnu sedadlá perforovanou kožou Nappa. Nie len, že sú sedadlá vyhrievané, ale aj ventilované. Potiť sa v nich teda nebudete. Kožou je potiahnutá aj palubná doska, čo dodáva interiéru Cascady prémiový charakter.
Cascada je štvormiestny kabriolet a musím povedať, že plnohodnotný. Štyria ľudia s výškou 180 cm sa v nej odvezú. Vyšší by už ale mohli mať problém. Vzadu je to na tých 180 cm tak akurát, ako na nohy, tak aj na hlavu. O plátennú strechu si ale hlavu neudriete, takže ak sedíte vzadu, radšej požiadajte o jej zavretie. Cestujúci na zadných sedadlách sú už totiž mimo aerodynamického tieňa čelného skla, takže je tam dosť veterno už aj pri nižších rýchlostiach.Pokiaľ je strecha v kufri, prepravná kapacita je pochopiteľne obmedzená, ale keď ju vytiahnete, do kufra sa dá uložiť 380 litrov batožiny. Sklopením sedadiel (tlačidlom v batožinovom priestore) sa dá úložný priestor zväčšiť až na 750 litrov.

Moletka

Nami testované auto malo pod kapotou najsilnejší motor v ponuke – 1.6-litrový turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec vyladený na 147 kW (200 k). Cascada je s týmto motorom celkom svižné auto, škoda len, že nemá trošku športovejší zvuk. Nejaký ten náznak športovosti tam je, ale veľmi utlmený. Podobne ako so zvukom, je to aj s podvozkom. Cascada je elegantný kabriolet, nie športové auto, čiže charakteristika podvozku je viac komfortná ako športová. Jedinou slabšou stránkou tohto auta je jeho hmotnosť. Aby Opel dokázal zachovať maximálnu bezpečnosť aj bez strechy, musel Cascadu poriadne vystužiť. Preto váži 1 733 kg, čo je o vyše 100 kg viac, ako váži Insignia s tým istým motorom. Tomu zodpovedá aj spotreba paliva. V meste sme jazdili za 9,5 litra benzínu na 100 km a mimo mesta sa spotreba paliva pohybovala okolo siedmich litrov. Pri diaľničnom tempe 130 km/h ukazuje otáčkomer zhruba 3 000 ot./min., pričom spotreba paliva sa pohybuje okolo ôsmich litrov.

Resumé

Opel Cascada prichádza na trh v najlepšom momente. Volkswagen prestal predávať svoj Eos, aj keď priamejším konkurentom je Golf Cabriolet s plátennou strechou. Ten ale momentálne čaká na výmenu stráží. Šiesta generácia končí, siedma je na ceste. Jediné auto od Volkswagenu, ktoré by momentálne mohlo Cascade konkurovať, je Beetle Cabrio. Ten je však pre trochu inú cieľovú skupinu. V ponuke nám teda ostáva už iba minulá generácia Peugeotu 308 v prevedení CC alebo nové Audi A3 Cabriolet. To je však z trochu inej cenovej kategórie. Ak teda hľadáte elegantný kabriolet za rozumnú cenu, Opel Cascada sa javí ako najrozumnejšia voľba.

Základná cena modelu –Opel Cascada 1.4 Turbo: 23 590 €
Základná cena testovanej verzie – Opel Cascada 1.6 Turbo (147 kW): 26 590 €
Záruka: 5 rokov / 150 000 km (rozšírenie za príplatok)
Registračná daň: 957 €

Technické údaje:

 
Typ motora:
radový, zážihový
Valce/ventily:
4/16
Zdvihový objem [cm3]:
1598
Najvyšší výkon [kW (k)/ot./min.]:
147 (200)/5500
Najvyšší krút. moment [Nm/ot./min.]:
280 /1650-3500
Prevádzkové vlastnosti
Maximálna rýchlosť [km/h]:
235
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h [s]:
9,2
Spotreba – mesto/mimo/kombi [l/100 km]:
8,6/5,7/6,7
Rozmery a hmotnosti
Batožinový priestor [l]:
380/750
Objem nádrže [l]:
56
Pohotovostná hmotnosť [kg]:
1733
Rozmer pneumatík:
235/40 R19
Dĺžka [mm]:
4696
Šírka [mm]:
1839
Výška [mm]:
1443
Rázvor [mm]:
2695