Zoznámte sa s novým kráľom ciest. Rolls-Royce Phantom oficiálne odhalený!

Modernejší dizajn, luxusnejší interiér a prepracovanejšie technológie. Nový Phantom posúva hranice jazdy v aute na úplne novú úroveň.

1971

Prepracovaný vzhľad

Nová generácia vlajkovej lode v porovnaní s predchodcom bola redizajnovaná tak, aby priniesla „novú úroveň kultovej prítomnosti a zvýšenú eleganciu.“ Nový Phantom si zachováva typické hranaté tvary, no zmeny vidíme najmä v detailoch. V prednej časti nájdeme vyššiu mriežku chladiča , ktorá je vôbec prvýkrát integrovaná do okolitej karosérie. Výsledkom je čistejší a modernejší vzhľad. Mriežka je sprevádzaná novými laserovými reflektormi, ktoré sú obklopené krúžkom denných svetiel. Automobilka vraví, že Phantom disponuje najpokročilejšími svetlometmi na svete a svetlo vrhajú do vzdialenosti viac než 600 metrov.

Zaujímavým dizajnovým prvkom sú leštené pásy z nehrdzavejúcej ocele, ktoré sa tiahnu od horného okraja kapoty, lemujú čelné sklo a pokračujú cez strechu až do zadnej časti. Zadná časť luxusného sedanu je vybavená strmším oknom, ktoré je obklopené už spomínanými pásmi z ocele. Vozidlo je postavené na 22-palcových diskoch kolies.

Ešte luxusnejší interiér

To najpodstatnejšie a podstata luxusu sa samozrejme odhalí až po nastúpení do kabíny. Na vodiča a pasažierov nového Phantomu čakajú úplne nové sedadlá. Na výber budú individuálne sedadlá s pevnou alebo príležitostnou lakťovou opierkou. Úplnou novinkou je možnosť spacieho sedadla.

Po technickej stránke vodičovi poslúžia dva 12,3-palcové TFT displeje, analógové hodiny a sortiment ručne vyrezávaných drevených obložení. K dispozícii bude samozrejme množstvo luxusných doplnkov vrátane sady pohárov a fľaše Whiskey.

Najtichší na svete

Inžinieri sa pri konštruovaní nového Phantomu museli popasovať s výzvou vytvoriť automobil s najtichším motorom na svete. V dôsledku toho inštalovali viac než 130 kg zvukovej izolácie, veľké hliníkové kĺby a 6 mm dvojvrstvové zasklenie po celom automobile. Unikátne sú aj obuté pneumatiky, ktoré obsahujú špeciálnu vrstvu peny, aby znížili hluk o 9 dB. Nový Phantom je tak až o 10% tichší než jeho predchodca pri rýchlosti 100 km/h. Tlačový tím spoločnosti zistil, že hladina zvuku je tak nízka, že inžinieri museli skontrolovať svoje prístroje, aby sa presvedčili, že sú správne kalibrované.

Pohonná jednotka

Pod kapotou sa nachádza veľký 6,75-litrový motor V12 s úplne novým turbodúchadlom. Výkon dosahuje 523 koní (420 kW) a krútiaci moment 900 Nm. Motor je spriahnutý s osemstupňovou automatickou prevodovkou.

Technika

Aby sa dosiahla jazda ako na magickom koberci Phantom bol vybavený samonivelačným pneumatickým podvozkom, ktorý robí milióny výpočtov za sekundy. Reaguje na zrýchlenie, brzdenie a kamerové výstupy.

Phantom je samozrejme vybavený celým radom asistenčných systémov, ktoré okrem okolitej premávky ustrážia aj pozornosť vodiča. Medzi ďalšie dôležité prvky patrí aj head-up displej a systém priestorového videnia, ktorý využíva štyri rôzne kamery.