BMW po ohlásení staro-nového radu 8 posúva svoje modely opäť o rad vyššie. Tentoraz hovoríme o modely 5 GT, ktorý sa posúva do šiesteho radu. Rovnako ako v prípade súčasne ponúkaného modelu BMW 5 GT aj v prípade šestky sa BMW pokúša spojiť takmer nezlučiteľné – eleganciu kupé, komfort sedanu, vyšší posed SUV a praktickosť kombi.
Aerodynamický a ľahší
Základ nového modelu tvorí ľahšia platforma z radu 5 G30. Karoséria prešla odtučňovacou kúrou a vďaka použitiu hliníku a vysokopevnostnej oceli je nielen tuhšia, ale aj až o 150 kilogramov ľahšia. Vylepšené bolo taktiež zavesenie kolies pričom zadná náprava už v základe obsahuje vzduchové odpruženie. Za príplatok je potom dostupné aj vzduchové odpruženie prednej nápravy, vďaka čomu možno zvýšiť svetlú výšku až o 20 milimetrov.
Rozmerovo nový model radu 6 GT dosahuje dĺžku 5 091 milimetrov, čo ho robí o 87 milimetrov dlhšie oproti predchodcovi. Výška sa naopak znížila o 21 milimetrov na 1 538 milimetrov. Vďaka tomu pôsobí auto dynamickejšie a štíhlejšie. Rázvor kolies zostal v porovnaní so súčasným radom 5 GT nezmenený, no stále je o 95 milimetrov dlhší v porovnaní so sedanom.
Vylepšená bola aj aerodynamika. Koeficient aerodynamického odporu dosahuje číslo 0,25. Automobil obsahuje aj aktívny zadný spojler, ktorý sa automaticky aktivuje pri rýchlosti 120 km/h.
Priestranný interiér
V interiéri cítiť vplyv radu 5 ešte viac. Kabína je priestranná, miesta je dosť aj pre vzadu sediacich pasažierov a slušný objem dosahuje aj batožinový priestor (610 l). Zadný rad sedadiel je elektricky posuvný, čo maximalizuje pohodlie na zadných sedadlách. Interiér si samozrejme budúci majitelia budú môcť vybaviť „hračkami“ z dlhého zoznamu príplatkovej výbavy.
Trojica agregátov
V začiatku predaja budú k dispozícii tri agregáty. Benzínová dvojliter 30i ponúkne 190 kW, šesťvalcový trojliter 40i disponuje výkonom 250 kW a vo výbave je ponúkaný aj s pohonom všetkých štyroch kolies. To isté platí aj pre jediný turbodiesel v ponuke 30d, ktorý dosahuje 195 kW. Možno sklameme fanúšikov manuálnej prevodovky, no BMW 6 GT bude ponúkame výhradne s automatom.
Armáda bezpečnostných systémov
BMW samozrejme nezabúda ani na bezpečnosť. Rad 6 GT prichádza s armádou bezpečnostných systémov, ktoré vám pomôžu s jazdou v zápche alebo za vás zaparkujú. Všetky tieto systémy môže vodič pozorovať prostredníctvom farebného head-up displeja.
Oficiálna premiéra sa odohrá na septembrovom autosalóne vo Frankfurte. O cenovej hladine zatiaľ zmienka nepadla. No predpokladá sa, že spolu s radom sa posunie aj cenovka.